Met nieuwe schermfuncties voor hedendaagse hardware, een interactieve documentaire over Worms Armageddon met een museumtijdlijn die de geschiedenis van de serie beslaat en een volledig speelbare versie van het spel voor 's werelds meest populaire retro handheld.
Gebruik meer dan 55 klassiek eigenaardige en fantastische wapens en hulpmiddelen, zoals Aardbeving, Bevriezen en Franse schaapaanval.
Meer dan 30 speciale en grappige geluidssets (waaronder Stijve bovenlip en Cyberworms).
Geliefde functies uit de multiplayermodus: Handicap (meer of minder energie voor een team), Geallieerde teams (werk samen met anderen om een andere speler aan te vallen), Worms-ziekte, Homeruns en nog veel meer.