In de actie-klassieker Mega Man X2 moet X het gevecht leiden tegen een nieuwe dreiging: rebellerende reploids die bekend staan als de X-Hunters plus acht nieuwe en nog dodelijkere robots!
Gelukkig levert Dr Light de broodnodige hypermoderne upgrades. Zoek naar de capsules om X uit te rusten met een dubbel geladen schot, lichaamspantser en meer. Verder kan X voertuigen besturen zoals de mobiele aanvalstank en de mobiele aanvalsmotor.