Ga tot het uiterste terwijl je nieuwe bewegingen en afweertechnieken voor elk type aanval ontdekt. Blokkeer de aanvallen van je tegenstander met hoge en lage Alpha Counters en zet met behulp van Custom Combos vervolgens zelf razendsnel de aanval in.
Al je favoriete vechters zijn weer van de partij, inclusief de voorheen verborgen personages Dan, Akuma en Bison, maar ook nieuwe als Rolento, Gen en Sakura.