Kirby breekt nieuw territorium binnen in Kirby's Block Ball, een razendsnel actiespel waarin Kirby de bal speelt in een doldwaze wedstrijd om in elk level alle blokken te breken en daarmee de hoogste score te behalen!
Kirby kan aan alle de kanten van het scherm van batjes afstuiten, dus je zal snel moeten kunnen reageren. Je kunt ook gebruik maken van Kirby's Vonk-, Vuur- of Steenkrachten die goed van pas komen in de laatste strijd tegen King Dedede!