Mini Mario & Friends: amiibo Challenge
Als je beschikt over amiibo, kun je verrassende puzzels spelen die supersnel denkwerk en flitsende reflexen vereisen. Het is in elk level je doel om de opwindbare Mini Toys naar de Goal Door te leiden. Daarvoor kun je via het touchscreen van de Wii U GamePad allerlei voorwerpen gebruiken, zoals platformen, liften en trampolines. De Mini Toys blijven automatisch bewegen, dus plan de veiligst mogelijke route en gebruik elk beschikbaar gereedschap om te voorkomen dat ze in gaten of in de klauwen van je vijanden vallen!
Als je een amiibo van een Super Mario-personage gebruikt wanneer het titelscherm te zien is, kun je spelen als Mini Toy van dat personage, inclusief een aantal bijbehorende levels. In deze levels krijg je te maken met unieke elementen, zoals Mine Carts of Egg Launchers. Je kunt ook extra levels voor je Mini Toys vrijspelen door ze naar amiibo-deuren te loodsen die speciaal voor ze gemaakt zijn. Je kunt elke willekeurige amiibo gebruiken in het titelscherm om twaalf basislevels te spelen als de kleine robot genaamd Mini Spek.
Elke Super Mario Mini Toy kan zijn of haar voordeel doen met een unieke vaardigheid. Zo kan Mini Mario hogere platformen bereiken met een muursprong, terwijl Mini Diddy Kong met zijn Ledge Grab kan voorkomen dat hij van een platform valt. Maak handig gebruik van deze vaardigheden om amiibo Tokens te verzamelen en de moeilijkere uitdagingen in de Star Stages vrij te spelen.
Als je een van de volgende amiibo gebruikt, speel je de Mini Toy van dat personage vrij!
Kijk om te beginnen eens goed hoe het level in elkaar zit, en probeer uit te vogelen hoe je de verschillende hindernissen en vijanden kunt passeren. Als je een Mini Toy met de stylus hebt aangeraakt, marcheert dit speelgoedfiguurtje onophoudelijk vooruit. Probeer de voorwerpen zo te plaatsen dat hij of zij veilig de Goal Door bereik! Doe dit zo snel mogelijk en pak onderweg zo veel mogelijk munten voor een highscore en Gold Trophy.
Wanneer de Mini Toys in beweging zijn gezet, moet je snel de stylus op het touchscreen gebruiken om bruggen, blokken en meer te plaatsen, zodat je speelgoedfiguurtje veilig zijn bestemming bereikt. Houd er wel rekening mee dat elk voorwerp slechts beperkt beschikbaar is, maak er efficiënt gebruik van om je Mini Toy tegen gevaren te beschermen! Wanneer je Mini Toy botst met een vijand of valstrik, moet je weer helemaal opnieuw beginnen!
Vergeet ook niet om je omgeving in je voordeel te gebruiken. Knal Mini Toys door het level met explosieve Barrel Cannons, laat ze in buizen springen om afgelegen gebieden te bereiken en gebruik gekleurde schakelaars om blokken van dezelfde kleur te laten verschijnen en verdwijnen.