Tengami is een prachtig vormgegeven verhaal, dat zich afspeelt in een Japanse sprookjeswereld. De levels worden tot leven gebracht met fantastische vormen en kleuren. De game is ontwikkeld op basis van bestaande origamitechnieken, dus je kunt als speler tempels, wouden en bergen verkennen, die allemaal op meesterlijke wijze zijn opgebouwd.
Het verhaal begint onder de takken van een enorme kersenboom die betere tijden heeft gekend. Het is jouw taak om erachter te komen wat de eenzame boom mankeert. Verzamel de kersenbloesem die je op je pad tegenkomt, en verken de omgevingen om nieuwe puzzels en hindernissen te ontdekken. Je kunt elke uitdaging oplossen door met de Wii U GamePad en de stylus onderdelen van de levels te draaien, te vouwen en te verschuiven. Raak de plek aan waar je naartoe wilt, en let op delen die oplichten om te zien waar je vervolgens heen moet. In het begin kun je eenvoudig nieuwe wegen ontdekken door onderdelen van het decor naar voren te trekken. Naarmate je verderkomt in de game, moet je goed opletten om de nodige aanwijzingen te vinden in de verschillende lagen van het boek, want de puzzels worden steeds complexer. De ervaring is compleet dankzij de rustgevende soundtrack van de componist David Wise.
Tengami is het absolute tegendeel van een spectaculaire actiegame, en vormt een rustgevende mix van ontspanning en harmonie. Deze game is perfect als je ervan houdt om tot diep in de nacht te puzzelen, en is net zo ontspannend als een kop Japanse thee. Laat je meeslepen door de rustgevende geheimzinnigheid en de verrassende visuele stijl. Omdat de hele game is opgezet als een uitklapboek, roept Tengami waarschijnlijk jeugdherinneringen bij je op.