De heks is terug
In dit spannende vervolg op de populaire actiegame Bayonetta zit je als speler van begin tot eind op het puntje van je stoel. Bayonetta 2 zit barstensvol adembenemende gevechten en prachtige cutscenes, waardoor de game je geen moment loslaat. Vecht boven op een vliegtuig dat door een stadscentrum cirkelt. Meet je krachten met een enorm engelachtig monster dat zijn arm als zweep gebruikt op het dak van een sneltrein. Til de strijd naar een hoger niveau door een duivelse draak te bevechten, terwijl je je een weg baant naar de top van een wolkenkrabber.
Bayonetta, een machtige heks die is voortgekomen uit een verboden verbond tussen de Lumen Sages en de Umbra Witches, reist vanuit een ver verleden naar het heden. Dankzij haar elegante vechtstijl en ongeëvenaarde magische krachten boezemt ze haar vijanden angst in voordat ze de geest geven.
Met behulp van haar nieuwe wapens en martelaanvallen maakt Bayonetta korte metten met haar vijanden. Door magie te gebruiken kan ze met haar nieuwe kracht Umbran Climax demonische monsters oproepen en meerdere allesvernietigende aanvallen na elkaar uitvoeren.
Kies uit de speelstijlen Classic en Touch. De Classic Controls bieden de technische besturing die uniek is voor Bayonetta. Deze besturing is bijzonder geliefd onder de fans van het vorige deel, en ook liefhebbers van andere actiegames kunnen er ongetwijfeld mee uit de voeten. De Touch Controls bieden daarentegen een gemakkelijkere speelstijl voor spelers die niet vertrouwd zijn met actiegames, of die gewoon een andere invalshoek zoeken. Met het touchscreen op de Wii U GamePad kunnen spelers Bayonetta eenvoudig besturen terwijl ze beweegt, aanvalt en vijanden ontwijkt.
De boezemvriendin van Bayonetta, de Umbra Witch Jeanne, staat Bayonetta bij door samen met haar combo-aanvallen uit te voeren en de vloer aan te vegen met haar vijanden. Je kunt zelfs zonder tv van alle actie genieten door alleen de Wii U GamePad te gebruiken.
Bundel je krachten met een vriend om de ene golf vijanden na de andere te verslaan in de onlinestand Tag Climax voor meerdere spelers. Je hebt de keuze uit een aantal krachtige personages, waarmee je engelen en duivels met beeldschoon geweld kunt inmaken.