Het onvergetelijke eerste deel van de Bayonetta-serie liet de wereld kennismaken met climax action, een explosieve mix van dynamische actie en flamboyante stijl. Gewapend met een pistool in elke hand en aan elke voet vernietigt Bayonetta haar vijanden met combo's die even oogverblindend als dodelijk zijn. Ontwijk vijandelijke aanvallen door op het juiste ogenblik Witch Time te gebruiken, waardoor je vijanden weerloos zijn overgeleverd aan je klappen, schoppen en kogels. Geef je tegenstanders vervolgens de genadeklap met een allesvernietigende Torture Attack. Bayonetta laat zich door geen enkele engel tegenhouden.
Zodra ze zich haar naam herinnert, evenals haar kracht om demonen op te roepen, reist Bayonetta naar de afgelegen Europese stad Vigrid. Ondertussen moet ze het opnemen tegen de legers van Paradiso en de waarheid ontdekken omtrent haar in nevelen gehulde verleden. Terwijl Bayonetta steeds meer machtige engelen verslaat, ontmoet je kleurrijke personages zoals de beroemde smid Rodin, de informant Enzo en vele anderen.
De oorspronkelijke game is verrijkt met een aantal outfits voor Bayonetta met een Nintendo-thema. Of ze nu een welbekende groene tuniek aantrekt of al bommen gooiend door de levels raast als een beroemde intergalactische premiejager, Bayonetta heeft er nog nooit zo goed uitgezien. Dankzij de bewegingsbesturing met de Wii U GamePad en de mogelijkheid om de game zonder tv te spelen, kun je de actie intenser beleven dan ooit tevoren.
Bayonetta is dankzij de onvergetelijke personages, de epische verhaallijn, en de stemmen in het Engels en het Japans een betoverende ervaring.