De meest geduchte strijders uit Hyrule gaan de strijd aan in Hyrule Warriors voor de Wii U! Maak als Link, Impa en andere personages uit The Legend of Zelda korte metten met enorme hordes vijanden door de sensationele, krachtige aanvallen te gebruiken waar Dynasty Warriors bekend om staat. Tijdens deze krachttoer door de mooiste plekken van Hyrule kom je de meest geduchte vijanden uit de Zelda-reeks tegen. Denk na over je tactiek en voltooi missies zo efficiënt mogelijk om Hyrule te redden!
Het evenwicht van de Triforce is verstoord, en Hyrule wordt opnieuw verscheurd door een duistere macht, die dit keer onder leiding staat van de duistere tovenares Cia. De legendarische held Link moet slag leveren met massa's vijanden en prinses Zelda zien te vinden.
Naarmate je verderkomt in het verhaal, speel je nieuwe speelbare personages vrij met unieke aanvallen en wapens. Verzamel Rupees en andere handige voorwerpen om de wapens en bonussen van je krijgers te versterken. Gebruik dan je verpletterende aanvallen en combo's om de ene golf Bokoblins na de andere te weg te vagen. Dit keer moet je je handen vuilmaken om Hyrule te redden.
Neem het in je eentje op tegen vijandige legers of vecht zij aan zij met een vriend in alle verschillende spelstanden. Kies Free Mode om missies die je al hebt voltooid, opnieuw te spelen met elk van de speelbare personages. Experimenteer met de unieke aanvallen van elk personage, en kom erachter wat jouw favoriete personage is. Je kunt ook de wereld verkennen van de oorspronkelijke The Legend of Zelda in de unieke spelstand Adventure Mode. Kun jij alle verborgen geheimen ontdekken?