Alice in Wonderland
Als je je graag laat commanderen door muizen en konijnen of het leuk vindt om een pak kaarten tot moes te slaan, word je vast warm van binnen door dit nieuws: Disney's Alice in Wonderland heeft zich een weg gebaand naar Wii.
Na tien lange jaren van afwezigheid wordt Alice nogmaals het konijnenhol ingetrokken. Ze hoopt Underland te verlossen van het strenge bewind van de onstuitbare Red Queen. Alice in Wonderland is geïnspireerd op de film van Tim Burton en geeft je de beschikking over een team van levendige personages uit het literaire werk van Lewis Carroll. Het is aan jou om Alice veilig door het gevaarlijke landschap van Underland te loodsen in een frivool avontuur vol pientere puzzels.
Alice wordt op haar reis vergezeld door speelbare personages met een bekend gezicht, zoals de White Rabbit, de Dormouse, de Mad Hatter, de March Hare en de Cheshire Cat (als deze zichtbaar is). Elk personage heeft zijn eigen uitzonderlijke specialiteit. Je kunt steeds wisselen tussen teamleden om de juiste persoon voor de vereiste taak te gebruiken, of het nou gaat om vechten, puzzels oplossen of een val ontlopen.
De Cheshire Cat kan voorwerpen met een glimlach laten verdwijnen of verschijnen, de March Hare legt zich toe op telekinese, de White Rabbit kan met de minuten spelen en de werking van de tijd beïnvloeden, en de Mad Hatter kan een nieuw perspectief bieden (letterlijk) om verborgen paden, voorwerpen en geheimen te ontdekken. De Dormouse? Dit geduchte kleine ventje is ongekend snel en behendig. Een onbetaalbaar kereltje als het moment daar is om de kwade krachten van het leger van de Red Queen een kopje kleiner te maken.
Mocht iemand op je theekransje komen, dan hoef je het avontuur in Underland niet te onderbreken. Een andere speler kan meteen meedoen met het spel, en ook elk moment weer stoppen. Wil je graag een wereld betreden van buitengewone onzin en op zijn kop gezette logica, waar alles steeds vreemder en vreemder wordt? Haast je dan zo snel mogelijk naar het dichtstbijzijnde konijnenhol - Underland zal nooit meer hetzelfde zijn.