Stel je eigen gemeenschap samen en ervaar het leven waar je altijd van gedroomd hebt in Animal Crossing: Let's Go to the City voor de Wii. Met dit nieuwste deel van de Animal Crossings serie kun je opnieuw je eigen stukje landelijke rust in het leven roepen. Echter, deze keer kun je ook kijken wat zich achter de horizon bevindt door op de bust te stappen en naar de grote stad te rijden, wanneer je maar wilt!
Om het hele jaar van een luxe leventje te kunnen genieten, heb je natuurlijk wel geld nodig. De valuta in het spel wordt Bells genoemd en gelukkig is de manier om aan genoeg Bells te komen om je hypotheek af te betalen en alle coole spulletjes die je wilt hebben te kunnen kopen ook helemaal aan jou. Of je nu zelf handelswaar wilt maken of er naar op zoek wilt gaan, je kunt het allemaal verkopen aan de buitengewone zakenwasbeer Tom Nook, in de dorpswinkel.
Zodra je weer eens toe bent aan iets anders, kun je van de snelle verbinding naar de stad gebruik maken om te genieten van een hele nieuwe Animal Crossing-ervaring. Van het grootse warenhuis Gracie Grace tot het Marquee theater, er is genoeg te doen en te zien wanneer je met nieuwe dieren mengt en speciale voorwerpen die je niet in je stadje kunt vinden weet te bemachtigen. In plaats van je creaties aan Tom Nook te verkopen, kun je ze ook aanbieden in het veilingshuis van de stad of kun je wat Bells slijten aan de aankoop van iets unieks. Of misschien wil je wel naar Shampoodle voor een complete behandeling waardoor je terug naar je stadje kunt met het uiterlijk van je Mii!
Wat ook nieuw is aan Animal Crossing op de Wii, is de mogelijkheid om met vrienden te chatten met de nieuwe Wii Speak-accessoire (die je los kunt kopen of in een bundel met het spel). Om met vrienden en familie te chatten hoef je alleen maar een ander stadje te bezoeken via de Nintendo Wi-Fi Connection of iemand uit te nodigen om naar jouw stadje te komen. Als jij en maximaal drie vrienden samen in een stadje zitten kun je naar hartelust kletsen en elkaar rondleiden door de door jullie met zorg gecreërde gemeenschappen en samen de buurt verkennen. Je kunt het Wii Speak-accesoire zien als het middelpunt van een telefoonvergadering, want hij pikt de stem op van iedereen die zich in de kamer bevindt, wat betekent dat meer dan één persoon aan het gesprek mee kan doen.
Als je het Nintendo DS spel Animal Crossing: Wild World al hebt, dan kun je sommige gegevens van je figuurtje naar de Wii-versie importeren, waardoor je je meteen thuisvoelt. Je kunt ook een lijst van alle voorwerpen die je in het DS-spel hebt bezeten meenemen naar de winkel van Tom Nook, waardoor het deze keer makkelijker is om ze te pakken te krijgen.
Door de mogelijkheid om alles met de Wii-afstandsbediening te doen is het voor iedereen gemakkelijk om Animal Crossing: Let's Go to the City in de vingers te krijgen. En omdat er zoveel te zien en te doen is zal iedere speler zich willen vestigen op de plek waar het leven van je dromen geleefd kan worden!