Bereid je voor op de magie van het grootste sportevenement ter wereld, dat terugkeert naar Wii in Mario & Sonic op de Olympische Spelen - Londen 2012.
Met tal van Olympische sporten en een aantal van de grootste sterren uit de wereld van videogames brengt Mario & Sonic op de Olympische Spelen - Londen 2012 je naar het hart van de gaststad, waar je samen met maximaal drie andere spelers kunt meedoen aan wedstrijden vol sportieve actie. Gloednieuwe Olympische onderdelen en verbeterde versies van favorieten uit de eerdere delen uit de serie nodigen je uit om je Wii-afstandsbediening te bewegen en voor goud te gaan!
Om te beginnen moet je uit een aanbod van supersterren je favoriete personage kiezen. Ga aan de slag met een allrounder als Mario, een supersnel personage als Sonic of met een krachtpatser als Bowser of Knuckles. Ieder personage blinkt uit in specifieke onderdelen, dus zorg dat je eerst de vaardigheden van de 20 speelbare atleten bekijkt. Als je de sportieve ervaring nog persoonlijker wilt maken, kun je er natuurlijk ook voor kiezen om met je Mii-personage de baan te betreden en vlijmscherpe records neer te zetten!
Als je klaar bent om je sportieve kunsten te laten zien, kun je uitkijken naar de meerspelerstand in meer dan 20 Olympische onderdelen. Pak je Wii-afstandsbediening en gebruik deze op allerlei verschillende manieren om de gouden plak in de wacht te slepen: beweeg hem met precieze timing in onderdelen als synchroonzwemmen en lintdansen, of zwaai hem snel heen en weer om de 100 meter sprint of 110 meter horden op je naam te schrijven. Voetbal, schoonspringen en kanoën maken allemaal hun Mario & Sonic-debuut, en met 10 extra droomonderdelen, die een kleurrijke en creatieve draai geven aan de atletische actie, kom je nooit uitdagingen tekort.
Om echt het gevoel te krijgen dat je zelf op de Olympische Spelen staat, bevat Mario & Sonic op de Olympsche Spelen - Londen 2012 de nieuwe spelstand Party in Londen, waarin je de kenmerkende straten van de stad betreedt en sport tussen zijn vele toeristische trekpleisters. Het doel van het spel is om stickers te verzamelen en je stickervellen te vullen voordat je tegenstanders dat doen. Dit doel bereik je door je opponenten te verslaan in sportonderdelen en minigames, die opduiken terwijl je door Londen reist.
Laat Mario, Sonic en hun vrienden je gastheren zijn op de mooiste show op aarde en ga voor goud in Mario & Sonic op de Olympische Spelen - Londen 2012 voor de Wii.