Gehuld in mythe, rijk aan verkenning en voorzien van explosieve actie – drie klassieke Metroid-avonturen zijn samengebracht in één pakket en geven je de kans om de avonturen van premiejager van Samus Aran in chronologische volgorde te beleven.
Metroid Prime Trilogy voor de Wii geeft spelers de mogelijkheid om de volledige verhaallijn van Metroid Prime te beleven. De roemruchte GameCube-titels Metroid Prime en Metroid Prime 2: Echoes, én de hit waarmee de serie werd afgesloten, Metroid Prime 3: Corruption, worden op spectaculaire wijze samengebracht.
Het is nu mogelijk om terug te keren naar – of misschien voor het eerst af te reizen naar – het uitgebreide universum van de Prime-trilogie. Laat je meevoeren terwijl Samus strijdt tegen de ruimtepiraten en een allesvernietigende substantie met de naam Phazon. Ontdek de geschiedenis achter de Chozo-ruïnes en de geheimen van Tallon IV. Herover het 'Light of Aether' en neem het op tegen de van gedaante wisselende Ing. Zoek en vernietig de 'Leviathan Seeds', en maak voor eens en altijd een eind aan de bittere strijd met Dark Samus.
Door de omgeving te verkennen zul je de mysterieuze puzzelstukjes van de verwoeste werelden in elkaar kunnen passen. Door gebruik te maken van de mogelijkheden van Samus' ruimtepak zul je nieuwe, verborgen gebieden kunnen bereiken en lastige puzzels kunnen oplossen, terwijl je wapenarsenaal onderweg wordt verbeterd en uitgebreid.
De volledige trilogie kan nu worden gespeeld met de Wii-afstandsbediening en Nunchuk, om een bonte verzameling buitenaardse vijanden te bestrijden en door de uiterst gedetailleerde omgevingen te bewegen. Het oorspronkelijk voor de Wii ontwikkelde Metroid Prime 3: Corruption, maakt gebruik van een intuïtief besturingssysteem, waardoor je tijdens je reis naar de donkerste uithoeken van het universum volledig wordt ondergedompeld in het spel. Wijs simpelweg met je Wii-afstandsbediening naar het scherm om op vijanden te richten en Samus' kijk op de wereld te veranderen. Je vuurt en beweegt met het grootste gemak terwijl je het zonnestelsel probeert te redden – planeet voor planeet.
De volledige saga kan bovendien voor het eerst in breedbeeld worden gespeeld, en is uitgebreid om de ervaring voor zowel doorgewinterde Metroid-fans als nieuwkomers te verbeteren. Speciale voorwerpen – voor het eerst geïntroduceerd in het derde spel – kunnen nu in alle drie de spellen worden gevonden. Ze kunnen worden verzameld om galerieën met afbeeldingen en andere extra's voor fans te openen.
Afgezien van de drie solo-avonturen, bevat Metroid Prime Trilogy een stand voor meerdere spelers met split-screen, net als in Metroid Prime 2. Met gebruik van Samus' wapens, kunnen twee tot vier spelers bepalen wie de beste premiejager van allemaal is!
Beleef de Metroid Prime-serie als nooit tevoren met Metroid Prime Trilogy voor de Wii.