Club Nintendo-leden die in aanmerking komen, ontvangen automatisch een e-mail met de vier downloadcodes. Nintendo moedigt ontvangers aan om hun codes met vrienden te delen, want het is mogelijk om met maximaal vier bezitters van een Nintendo 3DS- of 2DS-systeem samen te spelen via draadloze communicatie, ook als deze vrienden geen lid van Club Nintendo zijn. De Club Nintendo-demo van het spel kan onbeperkt gespeeld worden, en biedt toegang tot de Smash-stand met vijf speelbare personages (Mario, Dorpsbewoner, Link, Pikachu en Mega Man), één level (Slagveld) en de mogelijkheid om deel te nemen aan meerspelergevechten tegen andere spelers die de demo hebben gedownload op hun Nintendo 3DS- of 2DS-systeem.