Hoewel het dertigjarig jubileum van de oorspronkelijke Super Mario Bros. al in volle gang is, is er geen beter moment om drie decennia van de enige echte Super Mario te vieren!
In the dertig jaar sinds de Japanse release van Super Mario Bros. voor het Nintendo Entertainment System, heeft de altijd energieke held door honderden gedenkwaardige levels gerend. Hij beschikte over een kledingkast vol interessante maar altijd stijlvolle outfits, en wist Bowsers snode plannen keer op keer te dwarsbomen.
Herbeleef je favoriete momenten uit de dertig jaar platformactie op de Super Mario Bros. 30th Anniversary-site.
Van het bereiken van de vlaggenstok tot het vliegen door de ruimte, blader door de geschiedenis van Mario's grootste hits en zie hoe deze videogame-icoon door de jaren heen is veranderd. Je kunt zelfs een speciale video bekijken, die is gemaakt om deze unieke gebeurtenis te gedenken.
Tijdens het Nintendo Digital Event op de E3 van 2015 vroegen we fans om video's te maken en in te sturen, waarin ze hun liefde en passie voor onze besnorde held laten zien. Van muziekvideo's tot herbeleefde, favoriete Mario-momenten, de reacties zijn net zo gevarieerd als Mario's avonturen!
Als je mee wilt doen, heb je nog t/m 31 augustus om je video's te versturen naar LetsSuperMario.com. Als je nog wel wat inspiratie kunt gebruiken, kijk dan eens naar onze eigen video over de creatie van een Super Mario Maker-muurschildering!
Met een gereedschapskist vol iconische Mario-vijanden, -voorwerpen en -gebieden tot je beschikking, kun je je fantasie de vrije loop laten, en weergaloze 2D-levels bouwen met je Wii U GamePad. Deel je unieke creaties online, om vervolgens het meesterwerk van een andere speler te downloaden en onder de knie te krijgen.
Of je je herinneringen aan Mario nu wilt herbeleven, creëren of delen, er zijn talloze leuke en unieke manieren om het dertigjarig jubileum van de oorspronkelijke Super Mario Bros. te vieren!