7 juni 2016 – Wanneer Planet Popstar wordt gemechaniseerd door kwaadaardige krachten, moet Kirby een einde maken aan hun snode plannen in Kirby: Planet Robobot, dat aanstaande vrijdag exclusief voor de Nintendo 3DS-systemen wordt uitgebracht. Dit keer gebruikt Kirby een Robobot-pantser dat net als hijzelf vaardigheden van vijanden kan kopiëren, zodat hij hun krachten tegen ze kan gebruiken. Zal het hem daarmee lukken de planeet te redden?
Met zijn nieuwe Robobot-pantser kan Kirby Planet Popstar op heel nieuwe manieren verkennen, bijvoorbeeld door delen uit de omgeving te verwijderen, nieuwe gebieden te openen of met zijn handige Wrench geheimen te onthullen. De Robobot kan vijanden scannen om hun vaardigheden te kopiëren, waardoor nieuwe mogelijkheden ontstaan. Wanneer Kirby met zijn pantser een vijand met de Jet-vaardigheid heeft gescand, begint bijvoorbeeld de Jet Mode, waarna hij in shoot-‘em-up-stijl door het beeld vliegt. Als hij de Wheel-vaardigheid heeft gescand, verandert Kirby’s Robobot-pantser in een auto die zowel over de voorgrond als de achtergrond kan racen.
Tegelijk met Kirby: Planet Robobot verschijnt in winkels ook de Kirby Collection, die bestaat uit amiibo van Kirby, Waddle Dee, King Dedede en Meta Knight. Bij gebruik van de laatste drie amiibo krijgt Kirby een unieke vaardigheid en een nieuw kostuum, gebaseerd op het gescande personage. De nieuwe Kirby-amiibo geeft onze held de UFO-vaardigheid waarmee hij eindeloos kan vliegen en laserstralen kan afvuren. Fans kunnen ook kiezen voor de Kirby: Planet Robobot-amiibo-bundel, met daarin een exemplaar van het spel en een Kirby-amiibo uit de nieuwe Kirby Collection.