CI_NintendoClassicMiniNES_Hardware.jpg
De jaren tachtig komen opnieuw tot leven met het Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System, dat nu uit is!* Ontdek of herontdek 30 klassieke games voor het systeem waar het allemaal mee begon, nu in HD met 60 Hz! Ga voor meer informatie naar onze officiële website voor het Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System.
De klassieke NES is terug in een nieuw jasje! Dit systeem wordt geleverd met een HDMI-kabel, waarmee je de Nintendo Classic Mini: NES rechtstreeks kunt aansluiten op een HD-tv. Op deze miniatuurversie van het originele systeem van Nintendo staan 30 games, waaronder populaire klassiekers als Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3, The Legend of Zelda, Donkey Kong, Metroid en Kirby’s Adventure.
Dankzij de nieuwe onderbrekingspunten hoef je in tegenstelling tot vroeger niet bang te zijn dat je codes en je voortgang kwijtraakt. Voor iedere game zijn er vier onderbrekingspunten beschikbaar, zodat je je voortgang kunt opslaan wanneer je wilt, of het nu halverwege een level of vlak voor een gevecht met een eindbaas is.
Op de Nintendo Classic Mini: NES kun je zelfs uit diverse weergaven kiezen. Ga je voor die klassieke NES-look met de 4:3-weergave? Kies je de beeldbuisweergave om het gevoel te krijgen dat je op een oude tv speelt? Of wil je alle pixels duidelijk kunnen zien met de oorspronkelijke resolutie?
Als je meer te weten wilt komen over het NES-tijdperk of gewoon in een nostalgische bui bent, lees dan onze speciale interviews met de ontwikkelaars van de oorspronkelijke NES-games. Het eerste interview, over Donkey Kong, kun je nu lezen. Daarin vertelt Representative Director en Creative Fellow Shigeru Miyamoto over zijn ervaringen bij Nintendo tijdens de hoogtijdagen van de NES. Je kunt ook een interview lezen over Balloon Fight, een andere game die bijdroeg aan het succes van de NES.
Speel de games van weleer op het Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System: het perfecte cadeau voor verzamelaars of voor iedereen die van games houdt!