29 november 2016 – Stel je voor dat je een levensecht Nintendo-avontuur binnenwandelt. Reusachtige Piranha Plants komen tot leven. Overal om je heen zie je de bekende ?-blokken en power-ups. En Mario en al zijn vrienden zijn aanwezig om je een gloednieuwe wereld binnen te loodsen.
Je betreedt een groots rijk vol met de sfeer, gameplay, helden en schurken die je kent van Nintendo. Dit alles kun je beleven in drie Universal-themaparken in Japan en de Verenigde Staten.
De bedenkers van Nintendo’s legendarische werelden en personages werken samen met de creatieve teams achter de succesvolle themapark-attracties van Universal. Hun doel is om de personages, actie en avonturen van Nintendo’s videogames tot leven te wekken op nieuwe en innovatieve manieren in de themaparken van Universal. Al het avontuur en alle fun die je normaal op beeldschermen beleeft, omringt je nu op adembenemend overtuigende manieren.
De nieuwe gethematiseerde gebieden zijn het resultaat van een wereldwijde samenwerking tussen Universal Parks & Resorts en Nintendo – twee iconen van de entertainmentwereld. De themaparken van Universal bieden waanzinnig populaire entertainmentervaringen voor miljoenen mensen, gebaseerd op aansprekende personages, verhalen en innovatieve technologie. Nintendo creëert opmerkelijke en tot de verbeelding sprekende games vol pakkende verhalen en geliefde personages.
Ieder themapark van Universal zal zelf bijzonderheden over de nieuwe Nintendo-attracties bekendmaken. De eerste aankondiging volgt binnenkort.