Demonstratie Nintendo Switch laat entertainmentmogelijkheden van nieuw systeem zien
Thuis kun je de Nintendo Switch in de Nintendo Switch-houder zetten, waarmee je het systeem op de tv kunt aansluiten. Zo kun je samen met je vrienden en familie in je woonkamer spelen. Zodra je de Nintendo Switch uit de houder haalt, wordt de handheldstijl automatisch ingeschakeld. De geweldige game-ervaring die je thuis beleefde, kun je dan onderweg voortzetten. De Nintendo Switch is voorzien van een helder HD-beeldscherm. Hiermee kun je de game-ervaring die je gewend bent van spelsystemen voor thuis ook beleven in het park, in de trein, in de auto of bij een vriend thuis.
Aan weerszijden van de Nintendo Switch zitten Joy-Con-controllers die je kunt losmaken. Als je in je eentje bent, kun je in iedere hand een Joy-Con-controller houden. Als je met z’n tweeën bent, kan iedere speler er één gebruiken. Als je meer dan twee Joy-Con-controllers hebt, dan kun je zelfs met een grotere groep spelers aan de slag. Je kunt de controllers gemakkelijk opnieuw vastmaken aan het systeem of aan de Joy-Con-houder, die aanvoelt als een traditionele controller. Indien gewenst kunnen spelers er ook voor kiezen om gebruik te maken van een Nintendo Switch-Pro-controller in plaats van de Joy-Con-controllers. Vrienden kunnen ook samenkomen met hun Nintendo Switch-systemen voor een potje competitieve multiplayeractie.
"Op basis van deze eerste indruk van de Nintendo Switch hoop ik dat fans alvast een beeld vormen van de mogelijkheden die ze krijgen zodra ze kunnen spelen wanneer, waar en hoe ze maar willen", zei Satoru Shibata, de directeur van Nintendo of Europe. "Onze teams bij Nintendo en vele andere ontwikkelaars doen hun best om nieuwe en unieke ervaringen voor onze fans te creëren. We kijken er naar uit je meer te laten zien."
In de video van vandaag worden verschillende gameplaymogelijkheden getoond die de vrijheid laten zien die de Nintendo Switch biedt. Vóór de release in maart zullen er uitgebreid games worden gedemonstreerd. Er wordt dan ook een lijst bekendgemaakt met games die bij de release verkrijgbaar zullen zijn, evenals de releasedatum en de productspecificaties.