Maak kennis met Starter Pokémon uit eerdere avonturen
Iedere Pokémon Trainer die het klappen van de zweep kent, zal je vertellen dat er niks moeilijker is dan te beslissen met welke Pokémon je een avontuur wilt beginnen. Dat is begrijpelijk. Je maakt immers voor het eerst kennis met je eigen Pokémon!
Zodra Pokémon Sun en Pokémon Moon op 23 november uitkomen voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen, staan alle Trainers opnieuw voor een lastige keuze. Wordt het Rowlet, Litten of Popplio? Voor wie de knoop nog niet heeft doorgehakt, zetten we de eerdere Pokémon-games en Starter Pokémon op een rijtje.
Aan het begin van ieder avontuur krijg je drie Pokémon te zien waarvan je er eentje kunt kiezen die je zal vergezellen. Meestal heb je de keuze uit een Grass, een Fire en een Water Pokémon.
Sommige Trainers maken een zorgvuldige afweging door te kijken naar het type, de vaardigheden en de kracht van de verschillende Pokémon. Andere weten instinctief welke Pokémon hun favoriete reisgenoot is.
Bulbasaur – Grass/Poison – Bulbasaur ligt vaak te slapen in de zon. Deze Pokémon hebben zaden op hun rug die langzaam groter worden door zonnestralen te absorberen.
Charmander – Fire – De vlam aan het uiteinde van zijn staart geeft aan hoe Charmander zich voelt. Als de vlam zachtjes flakkert, heeft Charmander het naar zijn zin. Als deze Pokémon boos wordt, zal de vlam echter oplaaien.
Squirtle – Water – Squirtle gebruikt zijn schild niet alleen om zichzelf te beschermen. Dankzij de ronde vorm van het schild en de groeven die erin zitten, wordt de waterweerstand verkleind en kan deze Pokémon razendsnel zwemmen.
In tegenstelling tot andere games in de Pokémon-serie konden spelers in Pokémon Yellow Version: Special Pikachu Edition maar uit één Starter Pokémon kiezen: Pikachu. Pikachu wijkt in deze game niet van je zijde.
Pikachu – Electric – Deze Pokémon kan elektriciteit opslaan in zijn wangen. De elektriciteit wordt aangevuld wanneer Pikachu ligt te slapen.
Chikorita – Grass – In de strijd zwaait Chikorita zijn blad heen en weer om tegenstanders op afstand te houden. Deze Pokémon verspreidt echter ook een zoete geur, waardoor vechtende Pokémon tot rust komen en er een vriendelijke sfeer ontstaat.
Cyndaquil – Fire – Cyndaquil beschermt zichzelf met de vlammen op zijn rug. De vlammen worden groter als deze Pokémon zich bedreigd voelt. Als hij moe is, doven de vlammetjes echter bijna uit.