Pokémon Crystal Version
Tijdens het debuut op de Game Boy Color bracht Pokémon Crystal Version veel nieuwe en spannende elementen naar de Pokémon-franchise. Als uitgebreide versie van Pokémon Gold Version en Pokémon Silver Version was het de eerste Pokémon-game die spelers liet kiezen tussen een mannelijk of vrouwelijk personage, en ook de eerste game die animaties liet zien tijdens Pokémon-gevechten.
In deze versie van Pokémon Crystal Version krijg je ook de kans om na het voltooien van de game de mythische Pokémon Celebi in een evenement tegen te komen. In de originele versie van Pokémon Crystal Version zou je Celebi alleen kunnen krijgen door een speciale accessoire.
Pokémon Crystal Version is ook compatibel met de Pokémon Bank. Nu Pokémon Crystal Version ondersteund wordt, is het via deze dienst ook mogelijk om Pokémon van alle core games in de reeks naar Pokémon Ultra Sun en Pokémon Ultra Moon te brengen.