Correctie 14 september 2016: we schreven eerder dat Pokémon GO de afgelegde afstand niet bijhoudt, als de app op de achtergrond actief is. Pokémon GO houdt de afgelegde afstand echter wel bij als de app op de achtergrond actief is, zodat je eieren kunt laten uitkomen en snoep kunt verdienen voor een Buddy Pokémon.
De Pokémon GO Plus is compatibel met zowel iOS als Android.** Je kunt het accessoire met je smartphone verbinden via Bluetooth Low Energy. De Pokémon GO Plus wijst spelers op Pokémon en PokéStops in de buurt. Wanneer er een Pokémon in de buurt is, begint het apparaat te trillen en licht het ledlampje groen op.*** Je kunt één keer op de knop op het apparaat drukken om een Poké Ball te gooien. Bij een succesvolle vangst zal de Pokémon GO Plus licht geven en trillen.
Pokémon vangen wordt nog leuker met de Pokémon GO Plus, die op 16 september wordt uitgebracht.
Update 23 september 2016: de Pokémon GO Plus zal ook signalen geven als er Pokémon met het in-game item Incense worden gelokt. Dit zal mogelijk zijn vanaf versie 0.39.0 voor Android/iOS. De nieuwe versie in de App Store voor iOS wordt beschouwd als 1.9.0.
Het 'rode speld'-element van Google Maps is een handelsmerk van Google Inc. en het productontwerp is een handelsmerk van Google Inc. onder licentie van The Pokémon Company.