Update van het Laboratorium voor Inktvisonderzoek: de wapens van Splatoon 2 – deel 1
We zijn nog maar minder dan een maand van Splatoon 2 verwijderd! Op 22 juli komt deze game uit voor de Nintendo Switch, met een enorm arsenaal aan spetterende wapens die meteen tot je beschikking staan.
De Klodderblaster valt onder het spetter-wapentype, maar vuurt inktballen die midden in de lucht uit elkaar knallen. Hij schiet niet erg ver of snel, maar zijn schoten komen hard aan. Dit wapen is uitgerust met Gifmist als subwapen en de Superlanding als speciaal wapen.
De Octokwast heeft dikke borstelharen die bij elke zwaai een dikke stroom inkt werpt. Hij is uitgerust met de Robobom als subwapen en de Inktjet als speciaal wapen om vijanden de verf aan de schenen te leggen.
De Superspetter Pro is ontwikkeld door het team achter de klassieke Superspetter voor ervaren gebruikers, en biedt uitmuntende precisie en een prima bereik. Dit wapen is ideaal voor spelers die veel vertrouwen hebben in hun nauwkeurigheid en hun positiespel. Deze set is uitgerust met de Detector als subwapen, en je kunt je teamgenoten dekking geven met het speciale Spetterbui-wapen.
Bij de Dynamoroller draait alles om veel kracht en een groot bereik, maar door de motor is hij wel een tikje zwaarder. Hij is uitgerust met Inktmijnen als subwapen en de Magistraal als speciaal wapen om vijanden van een veilige afstand te belagen. Deze set is voor spelers die te koppig zijn om hun geverfde grondgebied op te geven.
De Spetterspuit is een wapen dat toegespitst is op zeer nauwkeurige salvo's. Qua kracht laat hij misschien wat te wensen over, maar door de grote vuursnelheid kun je er snel veel grondgebied mee bedekken. Dit wapen is uitgerust met Gifmist als subwapen en de Inktjet als speciaal wapen. Deze set is een aanrader voor agressieve spelers die snel willen verven!
Splatoon 2 wordt op 22 juli uitgebracht, alleen voor de Nintendo Switch. Op onze frisse nieuwe Splatoon 2-website kun je meer te weten komen over de game, en als je meer updates wilt, kun je een kijkje nemen op de Facebook-pagina van Splatoon, waar we al onze bevindingen publiceren.