Bekendgemaakte Pokémon-games voor de Nintendo Switch
Londen, 30 mei 2018 – Tijdens een speciale Pokémon-persconferentie die vandaag in Tokyo werd gehouden hebben The Pokémon Company International en Nintendo drie nieuwe Pokémon-games voor de Nintendo Switch bekendgemaakt: Pokémon: Let’s Go, Pikachu!, Pokémon: Let’s Go, Eevee! en het gratis te beginnen Pokémon Quest. Met deze nieuwe games breidt Pokémon haar serie videogames verder uit, zodat de grote en diverse schare fans van alle niveaus volledig aan zijn trekken komt. Daarnaast heeft Pokémon bekendgemaakt dat de volgende game uit de populaire RPG-serie – waarvan vorig jaar op de E3 al een voorproefje gegeven is – eind 2019 voor het eerst voor de Nintendo Switch zal verschijnen.
Met Pokémon: Let’s Go, Pikachu! en Pokémon: Let’s Go, Eevee! stuurt Pokémon fans op een nieuw avontuur in een vertrouwde setting. Deze twee nieuwe games zijn gebaseerd op Pokémon Yellow Version: Special Pikachu Edition, dat voor het eerst in 1998 in Japan uitgebracht werd op Nintendo’s Game Boy. Ze hebben veel van de intuïtieve spelfuncties waarover spelers in het immens populaire Pokémon GO ook beschikken. Ze zijn bovendien bedoeld voor spelers die hun eerste stappen in de wereld van de Pokémon-games zetten. Trainers begeven zich op een epische tocht in de iconische regio Kanto. In Pokémon: Let’s Go, Pikachu! doen ze dat samen met hun vertrouweling Pikachu en in Pokémon: Let’s Go, Eevee! met Eevee. Ze imponeren door hun gloednieuwe gameplay, waarin optimaal gebruikgemaakt wordt van de unieke mogelijkheden van de Nintendo Switch. Zo kun je door met de Joy-Con-controller te zwaaien Poké Balls gooien om Pokémon te vangen en is er de optie voor familie en vrienden om dankzij de nieuwe stand voor twee spelers samen te vechten en op verkenning te gaan. De games zijn bekendgemaakt samen met GAME FREAK, de ontwikkelaar van de games en de oorspronkelijke maker van de videogames van de Pokémon-serie.
“Door de lancering van Pokémon GO in 2016 en het wereldwijde sensationele succes ervan zijn miljoenen nieuwe spelers in aanraking gekomen met de wereld van Pokémon”, aldus Junichi Masuda, directeur bij GAME FREAK inc. “Voor velen was Pokémon GO de eerste ervaring met het merk Pokémon. Daarom hebben we deze twee nieuwe games ontwikkeld als toegankelijk startpunt voor onze RPG-games. Tegelijkertijd kunnen onze fans van het allereerste uur Pokémon op een nieuwe manier spelen.”
De letterlijke connectie tussen deze twee nieuwe games en Pokémon GO houdt hier echter niet op. GAME FREAK en The Pokémon Company komen samen met Niantic met een nieuw hoogtepunt door spelers de mogelijkheid te bieden hun Pokémon GO te verbinden met Pokémon: Let’s Go, Pikachu! of Pokémon: Let’s Go, Eevee! Spelers kunnen in Pokémon GO Pokémon vangen die voor het eerst opgedoken zijn in de regio Kanto, en deze overzetten naar hun Nintendo Switch-avontuur. Bovendien zal de wereld van Pokémon GO iets speciaals te zien krijgen dat de verbinding tussen beide games nog aantrekkelijker voor Trainers zal maken. Op korte termijn zullen hierover meer details bekendgemaakt worden.
Daarnaast is de Poké Ball Plus* onthuld. Dit is een apparaat waarmee Pokémon: Let’s Go, Pikachu! en Pokémon: Let’s Go, Eevee! gespeeld kunnen worden in plaats van met een Joy-Con of in combinatie met Pokémon GO in plaats van de Pokémon GO Plus. Het is een volgende innovatieve manier om de games te koppelen. De Poké Ball Plus beschikt over bewegingsbesturing en kan oplichten in verschillende kleuren, trillen en geluiden afspelen. Wanneer spelers in de Nintendo Switch-games een Pokémon vangen, voelen ze deze in het apparaat bewegen. Verder is het meer dan alleen een controller. Zo kunnen spelers met de Poké Ball Plus een van hun Pokémon uit Pokémon: Let’s Go, Pikachu! of Pokémon: Let’s Go, Eevee! meenemen op verkenning in de echte wereld. Hierdoor kunnen Trainers zelfs tijd met hun favoriete Pokémon doorbrengen wanneer ze de game niet spelen. Trainers kunnen ook nog eens de meest uiteenlopende beloningen krijgen wanneer ze Pokémon naar de Nintendo Switch-games terugbrengen.
“In deze nieuwe door GAME FREAK ontwikkelde Pokémon-game verkennen spelers samen met hun team van schattige, kubusvormige personages zoals Pokéxel het eiland Tumblecube”, aldus Shigeru Ohmori, directeur bij GAME FREAK. “Spelers kunnen hun Pokémon personaliseren en een sterke band opbouwen met hun Pokémon-vrienden wanneer ze zich een weg banen door hun avontuur. Dankzij de eenvoudige touchscreenbesturing is Pokémon Quest een game die Pokémon-fans van alle leeftijden direct kunnen spelen.”