Hoofdstuk 3: We hebben een zwak voor overvloed
Inhoud vooraf opgenomen in overeenstemming met de huidige COVID-19 gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen.
Nu hebben we gehoord hoe de wereld van deze game en de details eromheen tot stand zijn gekomen.
Het verhaal is de basis. Takahashi-san bedenkt eerst een verhaal of een wereld en dat ontwikkelen we dan tot iets wat spelers kunnen ervaren. Takahashi-san maakt natuurlijk zelf ook suggesties over de gameplay, dus we doen ons best om die ook in de game te verwerken.
Ja, dat is niet veranderd. Maar ik denk eigenlijk dat het verhaal en de gameplay tegelijkertijd worden ontwikkeld, en niet zozeer dat de een vóór de ander komt.
Dat komt omdat het algemene volume van de content eerst bepaald moet worden wanneer je een RPG maakt. In zekere zin moeten we aan het begin bepalen hoeveel uur het hoofdverhaal in beslag neemt, hoeveel personages er zijn, hoeveel omgevingen enzovoorts.
De Xenoblade Chronicles-serie lijkt nogal wat content te hebben. Dus dit bepalen jullie tot op zeker hoogte aan het begin, en dan beginnen jullie met het maken van het product.
Ik denk dat het idee van 'heel veel content' verschilt van persoon tot persoon, maar uiteindelijk komt het erop neer dat ik graag een overvloed aan content heb.
RPG's vereisen als genre een bepaalde hoeveelheid content, en er is een minimale hoeveelheid content vereist om te spelen. Dus we hebben eerst bepaald wat die minimale hoeveelheid is, en vervolgens hebben we dingen toegevoegd die we ook nog wilden doen.
Dus u wilt zeggen dat het ontwikkelingsteam bij MONOLITHSOFT bereid is om de hoeveelheid content uit te breiden?