Hoofdstuk 3: Geen gewone wekker
Na veel vallen en opstaan kwamen jullie uit op het idee van "een buitengewone wekker". Maar waarschijnlijk wisten jullie toen nog niet hoe dit product eruit moest zien en wat de specificaties zouden zijn. Welke transformaties onderging dit idee?
Terwijl we dit prototype ontwikkelden, hadden we ook die week waarin we ideeën uitwisselden, waar we het net over hadden, waarin mensen konden maken wat ze maar wilden.
Een van de ideeën die voortkwam uit de ideeënweek. Een game waarin je je lichaam op de maat moest bewegen om muziek te laten klinken.
We moesten nog wat dingen uitzoeken, bijvoorbeeld hoe we de functies van de bewegingssensor konden benutten en presenteren.
Op dit punt had Akama-san al gezegd dat hij veel gamemuziek wilde toevoegen. Maar met dit prototype was het nogal lastig om te zien welke nummers als weksignaal waren ingesteld. Het eerste nummer van Super Mario werd bijvoorbeeld weergegeven als "M1", en het tweede nummer van Zelda werd getoond als "Z2".
En dat is nog maar een voorbeeld. We wisten dat we op een gegeven moment vast zouden lopen als we op deze weg verder bleven gaan. Daarom hebben we uitvoerig gesproken over de hardware-specificaties. We bespraken of we misschien een LCD-scherm zouden gebruiken, en of het beter was als er een knop bovenop zat, zodat die makkelijker ingedrukt kon worden. We bleven ervan uitgaan dat we de bewegingssensor zouden gebruiken, maar zochten naar een balans om de gebruiksvriendelijkheid te vergroten.