Gewone en 3D-afbeeldingen opslaan
Het is mogelijk om een JPEG-afbeelding op te slaan op een SD-kaart, als deze wordt getoond op het bovenste scherm. Je kunt een afbeelding op het bovenste scherm plaatsen door een directe link naar de afbeelding te openen, of door de afbeelding op het onderste scherm te selecteren, even vast te houden met je stylus en vervolgens los te laten. Opgeslagen afbeeldingen kunnen worden bekeken met Nintendo 3DS Camera. Compatibele 3D-afbeeldingen kunnen ook worden opgeslagen.