Kan ik de opgeslagen gegevens van mijn Wii overdragen naar mijn Wii U?
Ja. Het is mogelijk om gegevens van een Wii-systeem naar een Wii U-systeem over te dragen met een gegevensoverdracht. Hiermee worden gegevens zoals Mii-personages, gekochte content en opgeslagen gegevens verplaatst, zodat je de voortgang in je favoriete Wii-games niet verliest. Let op: je hebt hier je oorspronkelijke Wii-systeem, je nieuwe Wii U-systeem, een SD-kaart en een internetverbinding voor nodig. Verder is het niet mogelijk om individuele gegevens over te dragen. Alle Wii-gegevens worden als één geheel overgedragen. Zodra de overdracht is voltooid, worden de gegevens gewist van het Wii-systeem. Deze kunnen niet terug naar het Wii-systeem worden overgedragen.