De Wii-afstandsbediening (met aangesloten Wii MotionPlus) reageert niet.
Is de stekker van het Wii MotionPlus-accessoire correct en volledig aangesloten?
Steek de stekker volledig in de secundaire Controller-aansluiting van de Wii-afstandsbediening en schuif de vergrendelknop in de richting van de pijl tot deze vastzit.
Als na het doorlopen van deze stappen de Wii-afstandsbediening nog steeds niet op je bewegingen reageert, maak dan het Wii MotionPlus-accessoire een paar keer los en weer vast, controleer dat het op de juiste manier is aangesloten en probeer het opnieuw.