05: Een nieuwe kracht
Dankzij Gooigi's eerdere avonturen in de villa van toen was ik ineens overladen met een enorme verzameling spoken! Een uitstekend hulpmiddel bij mijn onderzoek naar Gooigi's verbetermogelijkheden. Hij moest immers de gemiddelde persoon kunnen overtreffen.
Allereerst moest ik de energie die we hadden onttrokken aan de spoken, analyseren. Precies zoals ik al had verwacht, was hun energie substantieel anders dan die van de spoken uit de Schaduwvallei.
Na deze ontdekking moest ik nog steeds bedenken hoe ik Gooigi kon verbeteren… Hoewel goo is ontstaan uit de energie van spoken uit de Schaduwvallei, verschillen de eigenschappen van goo flink van die van de spoken zelf. Helaas is het daarom onmogelijk om Gooigi dezelfde eigenschappen te geven als spoken, zoals het zomaar verdwijnen of door muren heen gaan.
Maar wellicht bood Gooigi's unieke vloeibaarheid uitkomst… En toen had ik het! Dankzij zijn moleculaire structuur zou hij zich door nauwe ruimtes, zoals roosters en hekken, moeten kunnen bewegen zonder zijn menselijke vorm te verliezen! Dit kon weleens de verbetering zijn waarnaar ik op zoek was, en daarmee een van mijn beste uitvindingen ooit!
Meer motivatie had ik niet nodig, dus ik ben meteen begonnen verschillende hoeveelheden spookenergie en goo te combineren totdat ik het perfecte mengsel had met de juiste vloeibaarheid. Maar helaas ging het niet helemaal zoals ik had verwacht.
Tijdens mijn eerste proeven kwam ik tot de ontdekking dat het combineren van goo en spookenergie dat uit losse moleculen bestond, ertoe leidde dat de goo zijn vorm niet kon vasthouden. De combinatie met nauw verbonden moleculen zorgde voor een substantie die helemaal niet meer kon bewegen!
Net als alle andere uitermate succesvolle en briljante wetenschappers zat ik niet bij de pakken neer, maar zette mijn onderzoek voort! Ik deed de ene na de andere proef totdat ik ineens een doorbraak had! De uiteindelijke formule was een mengsel dat Gooigi zijn vorm laat behouden, maar dat hem vloeibaar kan maken wanneer het nodig is. Een perfect evenwicht!
Ik aarzelde geen seconde en paste mijn ontdekking meteen toe op Gooigi. Precies zoals ik verwachtte, was Gooigi in staat om met gemak door tralies heen te glippen of zich door nauwe buizen te bewegen! Hehehe! Dankzij mijn wetenschappelijke toewijding heb ik een nieuwe kracht kunnen creëren, speciaal voor Gooigi!
Ik zag het al helemaal voor me: Gooigi met zijn bijzondere gave als redder in nood. Inmiddels was ik behoorlijk moe geworden en vond dat het na mijn zoveelste succesvolle experiment hoog tijd was voor een kleine pauze met een kopje koffie van mijn favoriete Lunoman Greenie-koffiemelange.