Onderzoeksrapport van professor K. Wibus
Nadat ik mijn leven had gewaagd om een oplossing te vinden voor Gooigi's zwakheden en daarin jammerlijk had gefaald, besloot ik onmiddellijk weer aan het werk te gaan en een nieuw experiment te proberen.
Gooigi is in staat om zelfstandig te handelen, maar ik heb helaas moeten vaststellen dat hij soms wat onvoorspelbaar is… Misschien is het zijn niet-menselijke aard, maar hij doet soms simpelweg domme dingen. Om een voorbeeld te noemen: hoezeer ik ook wil dat hij spoken besluipt, kiest Gooigi er altijd voor om ze als een malle te bestormen en ze zo te laten schrikken! Als ik hem nou wat beter kon beheersen, zou het verzamelen van spoken beter dan ooit kunnen gaan.
Met dit streven in gedachten plaatste ik een speciale chip in Gooigi, die was ontworpen om zijn acties te kunnen besturen met een controller. Gooigi zou zo in de richting kunnen lopen die ik voor hem had ingevoerd met de controller. Het bleek een groot succes! Althans, dat dacht ik; lopen was nog tot daar aan toe, maar toen ik hem de Spookzuiger wilde laten gebruiken, was er een probleem.
Ik had de knop ingedrukt om Gooigi iets te laten opzuigen met de Spookzuiger, maar in plaats daarvan zette hij de uv-lamp aan! Na een aantal pogingen lukte het me eindelijk om hem iets te laten opzuigen, maar toen wilde hij niet meer ophouden! Het was geen gezicht.
Ik heb het algoritme van de controller geanalyseerd en aangepast, maar niks leek te helpen. Zo vervelend! In mijn frustratie raakte ik de controller per ongeluk aan, en plotseling draaide Gooigi die op dat moment nog steeds de zuigfunctie gebruikte, zich naar mij toe. Voordat ik het wist, werd ik aan mijn weinige haar de Spookzuiger binnen gezogen.
Schijnbaar heb ik, in wat mijn laatste momenten zouden zijn, een emmer water met een dweil omvergeschopt. Het water belandde daardoor op Gooigi die er meteen in wegsmolt. Wat ben ik toch blij dat ik geen oplossing heb kunnen vinden voor Gooigi's kwetsbaarheid voor water. Hehehe!
Dat ik ternauwernood aan een zekere dood was ontsnapt, beschouwde ik als een duidelijk teken dat ik maar beter kon stoppen met mijn onderzoek… Geintje! Ik ging gewoon verder natuurlijk! Ik had namelijk iets nieuws om uit te proberen: wat zou er gebeuren als ik het idee van een controller los zou laten en aan een manier zou werken om mijn bewustzijn over te zetten naar Gooigi?
Daarbij was dit idee verbonden met een ander concept dat ik wilde uitwerken: hoe handig zou het zijn als je Gooigi zou kunnen opslaan in de Spookzuiger wanneer je hem niet nodig had? Het ontwikkelen van een nieuwe Spookzuiger voor dit doeleinde vorderde gestaag.
Dankzij deze nieuwe Spookzuiger zou Gooigi naar believen geactiveerd of gedeactiveerd kunnen worden. Zou ik met hetzelfde systeem het bewustzijn van de drager van de Spookzuiger kunnen overzetten naar Gooigi?
Deze vraag liet me niet los, en ik ging meteen aan de slag om de nieuwe Spookzuiger op dit punt te verbeteren. Ik plaatste een sensor op de Spookzuiger, precies op de plek waar hij de drager zou raken, en testte het systeem op de enige beschikbare proefpersoon: ikzelf! Alles ging precies zoals ik wilde! Hehehe!