06: Gooigi's zwakheden
Allereerst heb ik de moleculaire structuur van goo zodanig aangepast dat het resultaat een bijna geheel vloeibare versie was. Mijn hypothese was dat goo zo het vuur zou kunnen doven, maar helaas werkte dat niet. Hoewel goo ook in zijn meer vloeibare vorm veel van zijn eigenschappen lijkt te behouden, smolt Gooigi zodra hij in aanraking kwam met vuur.
De goo werd snel al zo hard dat ik het niet meer van me af kon krijgen, en nog erger was dat ik steeds meer moeite kreeg om te ademen doordat de goo mijn neus en mond bedekte!
Enige tijd later werd ik wakker op de vloer van de douche. Ik weet nog steeds niet wat er precies is gebeurd, maar blijkbaar heb ik nog net de douche weten te halen en de goo van me af kunnen spoelen. Als de goo niet kwetsbaar was geweest voor water, was dit mijn allerlaatste experiment geweest!
Zelfs deze bijna-doodervaring kon mijn inventieve geest er niet van weerhouden om op volle toeren te blijven werken! Ik heb honderden proeven uitgevoerd (deze keer voorzichtig), maar kon geen oplossing vinden voor Gooigi's zwakheden... Ik kan niet anders dan concluderen dat deze zwaktes op de een of andere manier eigen zijn aan het proces van het omzetten van spookenergie in goo.
Gelukkig ben ik gezegend met een positieve kijk op zaken! Dankzij de proeven waarin ik experimenteerde met de flexibiliteit van goo, ben ik erin geslaagd Gooigi's samenstelling te perfectioneren! Zijn gave om zich door nauwe ruimtes te wringen is werkelijk spectaculair, maar we willen natuurlijk niet dat hij door ieder rooster valt waar hij overheen loopt... Na verschillende proeven is Gooigi nu zo ver ontwikkeld dat hij enkel door nauwe ruimtes gaat wanneer hij dat wil.
Dankzij zijn nieuwe samenstelling is Gooigi bovendien in staat om taken uit te voeren die niet al te veel kracht vragen, zoals het openen van de lades van een nachtkastje. Maar andere taken die wat meer inspanning vragen, zoals het draaien van een deurknop om een deur te openen, kost helaas nog iets te veel moeite. Hehehe!
Zodra Gooigi in aanraking komt met water of vuur, lost hij op. Dit geldt enkel voor de vloeibare vorm van H2O. In ruimtes waar stoom hangt, heeft Gooigi niets te vrezen.