Link’s Awakening was de eerste Zelda met een degelijk plot.
In A Link to the Past zat ook wel wat verhaal, maar pas in Link’s Awakening hadden we een verhaal dat als een rode draad door het hele spel liep.
Dat betekent dus dat Koizumi de romanticus, die de leiding had over het verhaal, ook grote invloed heeft gehad over de Zelda’s die nog zouden volgen.
Koizumi moet op dit moment vast niezen. (lacht) (Noot van de redactie: In Japan zeggen mensen vaak voor de grap dat als iemand zonder reden niest, dit betekent dat er door anderen over die persoon wordt gepraat.)
Dus Link’s Awakening, waarin Tezuka deed waar hij zin in had, had grote invloed op de volgende Zelda-spellen.
Voordat jij arriveerde hadden we het erover. Ik wilde Link’s Awakening op smaak brengen met iets in de trant van Twin Peaks. In die tijd was Twin Peaks behoorlijk populair. Het was een drama over een klein aantal personages in een kleine stad.
Voor Link’s Awakening had ik ook zoiets in gedachten. Het moest kleinschalig genoeg zijn om gemakkelijk te kunnen bevatten, maar tegelijk moest het diepgang en kenmerkende eigenschappen bezitten.
Dat doet me denken aan Wuhu Island in Wii Sports Resort11. De evenementen vinden allemaal plaats op dezelfde locatie, zodat de speler de achtergrondelementen al snel gaat herkennen. Was dat ook wat je voor Link’s Awakening in gedachten had? 11Wuhu Island: het eiland dat als omgeving wordt gebruikt in Wii Sports Resort en Wii Fit Plus. Het algemene idee is om verschillende spellen te ontwikkelen die de speler avonturen en andere activiteiten laten beleven op dat eiland. Meer informatie over het “Eilandconcept” kun je lezen in Iwata vraagt: Wii Sports Resort.
Ja. (lacht) Ik dacht, “Wil je echt zoiets van Zelda maken?!” Maar nu is het mysterie ontrafeld. (lacht) Toen ik Tanabe’s opmerkingen bekeek in de strategiegids, las ik, “Tezuka stelde voor dat we van alle personages verdachte figuren maken, zoals in het toen populaire Twin Peaks.”
Verscheen die kerel die op Mario lijkt omdat jullie een verdachte figuur nodig hadden? Oké, hij ziet er ook wel verdacht uit, maar… (lacht)
De mensen die aan Ocarina of Time werkten hadden allemaal Link’s Awakening gespeeld, dus wisten ze zo ongeveer hoe ver ze konden gaan met de Zelda-serie.