Tja, we hebben zo’n beetje alle bestaande diersoorten wel gebruikt! (lacht)
Dat geloof ik ook. Maar toch, Cyrus en Reese van de kringloopwinkel Re-Tail , zijn alpaca’s.
En Leif de luiaard heeft zich eindelijk ook aangediend! (lacht) Luiaards zijn niet echt de bekendste dieren, dus geeft de toevoeging van dit personage me een beetje het gevoel dat we hem uit de obscuriteit hebben geplukt.
Hmm. Goede vraag. Misschien komt het doordat we altijd proberen voort te bouwen op onze culturele erfenis, bijvoorbeeld door associaties met spreekwoorden en folklore.
Sommige dingen zijn voor Japanse mensen beter te begrijpen. Neem bijvoorbeeld de tapir, een varkenachtig zoogdier waarvan wordt gezegd dat hij dromen eet. Dit keer verschijnt de tapir Luna bij de Dream Suite, maar volgens mij zeggen we alleen in Japan dat tapirs dromen eten.
En we hebben van Porter een aap gemaakt vanwege de Japanse song ‘The Monkey Palanquin Carrier’. Over Japanse wasbeerhonden wordt gezegd dat ze op magische wijze van gedaante kunnen veranderen voor geld, dus besloten we dat die beesten de winkels moesten beheren. Zo hebben we oude verhalen over dieren in de wereld van Animal Crossing gestopt.
Ik vraag me af wat spelers buiten Japan hiervan denken? Heb je ooit reacties gehad van mensen die het raar vonden dat bepaalde dieren op bepaalde plaatsen verschijnen?