Draadloos huizen en steden bezoeken
Dit keer kunnen spelers de communicatiefuncties in het spel gebruiken om elkaar hun unieke huizen te showen.
HH Showcase is een soort huizententoonstellingsgebied waar je de huizen kunt bekijken van mensen die je ontmoette via de StreetPass-functie. Toen we op dit idee kwamen, wilden we het zo gemakkelijk mogelijk maken om deze functie te gebruiken.
(Opmerking: In de Europese versie van het spel, verschijnen in de HH Showcase ook huizen die Nintendo maakte. Deze huizen worden via SpotPass verspreid.)
Exact. Uiteindelijk hebben we het zo gemaakt dat je niets hoeft te doen, zolang je StreetPass maar aan hebt staan.
Je kunt nu de huizen bekijken van mensen waarbij je in de trein zat, of die je toevallig op straat passeerde. Ze staan gerangschikt in de HH Showcase van je stad, waar ze kunnen werken als een bron van inspiratie voor je eigen huizen. Je denkt bijvoorbeeld, “O, wat een aparte smaak heeft deze speler!” of “Dit is een unieke manier om een kamer te ontwerpen.”
Nou, toen je een tijd geleden de Wii voor het eerst aankondigde, besprak je het concept van WiiConnect249 en gaf je het voorbeeld van een vriend die bij je komt spelen terwijl je slaapt.9. WiiConnect24: Een netwerkdienst voor de Wii die inhoudt dat het systeem altijd is verbonden met internet, zodat automatisch het laatste nieuws en andere berichten gedownload kunnen worden.
O ja, dat klopt. Dat was het eerste wat ik wilde proberen toen we WiiConnect24 maakten.
Het was iets wat ik al wilde toevoegen aan het Wii-spel, maar er waren allerlei redenen waarom het niet lukte, en daar heb ik sindsdien spijt van gehad. Dit keer is het ons eindelijk gelukt, dus als je je gegevens uploadt naar de server, kan iemand gewoon langskomen terwijl je slaapt. We stelden ons dat ook voor als een soort droomwereld, en we noemden de plaats waar je deze dromen had de Dream Suite.
Het is een droomwereld, dus wat je doet in een stad laat geen sporen of veranderingen achter voor de eigenaar van die stad.