Spellen in huize Sakaguchi
Van de tweede helft van de ontwikkeling leek je te genieten, Sakamoto, maar in het begin had je het moeilijk met het bedenken van een verhaal, toch? (lacht)
Ik zag hoe je zat te piekeren, en niet in staat was het verhaal in je hoofd te structureren.
Als je, bij het schrijven van een verhaal, in staat bent om te schrijven, vloeien de woorden uit je pen. Maar als het niet lukt, krijg je geen woord op papier. Wat volgens mij ook meespeelde, is dat ik geen professionele fictieschrijver ben. Ik kon voor dit project niets bedenken. Al het materiaal lag klaar, maar dan begon ik te twijfelen. 'Sluiten deze verhalen wel op elkaar aan?' Of, 'Is dit niet wat vreemd?' Ik had het gevoel dat ik overal tekort schoot...
Ik overdrijf misschien een beetje maar ik had in die tijd het gevoel dat ik neurotisch werd.
Hoewel ik inderdaad denk dat dat een beetje overdreven is, was het duidelijk dat je het er moeilijk mee had. (lacht)
Het is waar, dat soort dingen gebeuren. Als de zinspelingen en mysteries door elkaar gaan lopen, verandert het concept in iets wat je niet zo voor ogen had. Je begint te denken dat het niet langer klopt.
Dat is zo. Maar als je weer tot rust bent gekomen, kijk je er nog eens naar en kom je soms tot de conclusie dat het eigenlijk wel meevalt.
Toen je dat dilemma eenmaal achter je had gelaten, Sakamoto, raakte je meer betrokken bij de details van de ontwikkeling. Je deed van alles en nog wat, zoals het maken van kleine aanpassingen in de timing, en meer van dat soort dingen. Je wilde met Metroid: Other M proberen om de speelbare delen naadloos te verbinden met het verhaal. Wat voor gedachtegang kwam daarbij kijken, Sakamoto, en waar kwamen die ideeën vandaan?
Toen we Super Metroid19 maakten, voegden we een kleine verhaallijn aan het spel toe. Aan het eind van het spel, als Samus bijna wordt verslagen, verschijnt de baby-Metroid die haar redt. Er was nogal wat onenigheid onder de ontwikkelaars, toen ik dat besloot te doen. Ze vroegen zich af of we de speler daarmee de controle uit handen namen. 19Super Metroid was een actiespel dat in Japan in maart 1994 uitkwam voor de Super Nintendo. In juli 1994 werd het spel uitgebracht in Europa. Het was het derde spel in de serie.