Dus wie kwam als eerste met het idee om het bedrijf NERD te noemen? Ik was best verbaasd toen Shimada met die suggestie kwam. Maar het werkt goed als acroniem voor Nintendo European Research and Development. Alsof het zo had moeten zijn.
Nou, we hadden regelmatig besprekingen met de teamleiders, en dan hadden we het erover dat de naam Mobiclip niet meer goed aansloot bij wat we nu doen. We zochten een naam die beter paste bij ons nieuwe werk. Dus daar hebben we echt serieus over nagedacht. (lacht)
Exact. (lacht) We wilden dat de naam liet zien dat we onderdeel van Nintendo zijn. We wilden ook laten zien dat we ons richten op onderzoek en ontwikkeling, en dat we ons in Europa bevinden, dus werken vanuit een Europees perspectief. Maar we konden geen goede naam bedenken. We volgen in ons team niet altijd de logica, we laten onze fantasie ook wel eens de vrije loop, dus hadden we het idee dat we onszelf niet te serieus moesten nemen. (lacht) Toen kwam Jérémy28, die hier de productie doet, met deze naam op de proppen. (lacht)28. Jérémy: Jérémy Denise, chef productie bij NERD.
Dus iedereen binnen het bedrijf accepteerde deze grappige naam als serieuze kandidaat?
Het woord “nerd” wordt soms positief en soms negatief gebruikt, nietwaar? Je zou kunnen zeggen dat de mensen hier de naam NERDs met trots dragen.