New Super Mario Bros. U is in de geest van de andere spellen die tot dusver zijn verschenen in de serie, dus je kunt er lekker doorheen scheuren. Maar New Super Luigi U kent enkele behoorlijk uitdagende obstakels.
Ja. We lieten het spel door een aantal mensen spelen om het binnen het bedrijf te promoten. Dat was nog voordat de laatste aanpassingen waren doorgevoerd, dus het was behoorlijk uitdagend. En één persoon ging steeds maar weer de mist in bij het fort in de eerste wereld. Ik had werk te doen, dus ik ging even weg. Maar toen ik terugkwam, had hij de wereld uitgespeeld en zag hij er erg tevreden uit. Ik vroeg hem om mij te tonen hoe vaak hij opnieuw was begonnen en dat bleek 20 keer te zijn!
En bij Nintendo hebben we een team met oud-werknemers die spellen evalueren door in de huid te kruipen van beginnende spelers of spelers die niet zo goed zijn.
Een van de personen uit dat team kreeg het maar niet voor elkaar om New Super Mario Bros. U uit te spelen, maar zei dat hij dit spel wel kon voltooien.
Het is misschien wat grof om dit te zeggen, maar ik verwachtte niet dat ook maar iemand van dat team dit spel helemaal uit zou kunnen spelen.
Ik ben ook verbaasd. Je kunt dit gebruiken om anderen aan te sporen, zo van: ‘Je moet dit uitspelen!’ (Lacht.)
Het bleek dat dit een type spel was dat zelfs uitgespeeld kan worden door mensen die niet zo goed zijn in videogames, als ze zichzelf maar herhaaldelijk uitdagen.
Volgens mij is het in de Super Mario-serie ontzettend belangrijk om het verlangen vast te houden om het steeds opnieuw te blijven proberen. Volgens mij is het een heel belangrijk element voor het bepalen wat wel of niet een Super Mario-spel is, om mensen te laten denken: ‘Straks gaat het me lukken.’ Of: ‘Hoe meer ik speel, des te verder ik kom.’ Of: ‘Ik heb het verprutst, maar dat was mijn fout.’