Takemoto, sinds New Super Mario Bros. U uit is, heb jij veel op Miiverse geschreven over de New Super Mario Bros. U-community12.12. New Super Mario Bros. U-community: een community binnen Miiverse, specifiek voor New Super Mario Bros. U. Miiverse is een online community die wordt aangeboden door Nintendo en is ingebouwd in het Wii U-systeem, waar Wii U-eigenaars van over de hele wereld berichten en tekeningen kunnen plaatsen voor een nog betere Wii U-ervaring. Masataka Takemoto plaatst er berichten onder de naam Masaccio. Klik op deze link voor meer informatie.
Ja. En ook MariChan13, eveneens medewerker bij Nintendo, maakt allerlei onderwerpen aan, zoals Time Attack, of zet wat woorden op het scherm.13. MariChan: een Nintendo-medewerker die actief is in de Miiverse-community’s over het Jaar van Luigi. Ze heeft de taak om evenementen voor de New Super Mario Bros. U-community te introduceren.
Ja. Voordat ik hiernaartoe kwam, heb ik even op Miiverse gekeken. En iemand had een manier beschreven om de parkoerstijd te verkorten door op een bepaalde plek een bepaalde kant op te gaan. Degene die dat zag heeft zijn tijd kunnen verbeteren en plaatste een nieuw bericht, zo van: ‘Je kunt het ook zo doen.’ Ze geven elkaar dus allemaal tips.
Dat is collectieve intelligentie 14 (lacht)!14. Collectieve intelligentie: kennis met een nieuwe, toegevoegde waarde die ontstaat als er informatie van veel mensen wordt verzameld, hun opvattingen worden gedeeld en er discussies worden gehouden.
Ik vind het geweldig dat de spelers zo’n relatie met elkaar hebben. Volgens mij zou het fantastisch zijn als daaruit ook iets ontstaat voor New Super Luigi U, dus daar denk ik nu veel aan.
Deze keer zijn er objecten in de parkoersen die je uitnodigen om iets op Miiverse te schrijven.
Dan denken de mensen die er niet van wisten: ‘Waar? Waar dan?’ (Lacht.) Trouwens, kun je wat voorbeelden noemen van die verborgen Luigi’s?
De stickers vallen op, dus die zijn eenvoudig te vinden, maar de Luigi-objecten staan vaak ergens op het land, waardoor je er al snel langsgaat zonder ze op te merken.
Ja. Het leek me leuk als mensen de Luigi’s vonden en die informatie op Miiverse deelden, zodat anderen zouden zeggen: ‘Hé! Die heb ik helemaal over het hoofd gezien!’ Om die reden heb ik de ontwerpers gevraagd meer van die Luigi’s in het spel te stoppen.
Hoewel het maar kleine dingetjes zijn die je langs de weg ziet, zijn ze vrij belangrijk. Ik ben blij dat we dingen hebben kunnen toevoegen die we in New Super Mario Bros. U niet rond kregen.
Aan het allerlaatste parkoers hebben we iets toegevoegd dat gebruikmaakt van Mii-personages en we hebben in elk parkoers een zoektocht naar Luigi’s verwerkt, dus ik hoop dat men dat leuk vindt, net als het plaatsen van berichten op Miiverse.