Was het produceren van die verbonden kaarten erg moeilijk?
Er was natuurlijk veel tegenstand, van de ontwerpers onder andere, maar Takemoto zei, ‘Nee, dit is belangrijk,” en die wilskracht behield hij tot het eind. Uiteindelijk werd het team weer een eenheid en zette zich er volledig voor in.
O, ja. Het uiteindelijke doel is dit keer het kasteel van Peach. Je kunt het vanuit elke locatie zien, dus je denkt, ‘Ik heb ongeveer een derde gedaan.’ En als je bij een splitsing komt, kijk je uit over het land en denkt, ‘Welke kant zal ik opgaan?’ Dat soort twijfel is leuk.
Als Takemoto iets nieuws maakt, is hij nogal pietluttig. Hij zegt dan bijvoorbeeld, ‘Deze berg is te laag,’ of ‘Ik vind deze vorm niet mooi!’
En, ‘Als je de top van de berg bereikt, wil ik dat je voorbij het volgende level kunt kijken.’
Asuke richtte zich op de camerahoek voor elk punt, zodat je het volgende level kon zien. Hij legde zich daar echt op toe.
En op deze kaart zie je kenmerken van Miiverse12 terug.12. Miiverse: een netwerkdienst die op systeemniveau is ingebouwd in de Wii U, waarmee mensen uit de hele wereld via hun Mii-personages verbinding kunnen maken, en meer plezier aan videogames zullen beleven.
Ik heb aan Miiverse gewerkt. We hebben het zo gemaakt dat er tekstballonnen op de kaart worden getoond, waarin je opmerkingen kunt schrijven. Het samenvoegen van de kaarten en het feit dat je alle levels kunt zien, speelde een belangrijke rol bij de totstandkoming hiervan.
O, ik neem aan dat als ze niet waren samengevoegd, je het niet zo had kunnen laten zien.
We laten het in principe aan de ontwikkelaars over om te bepalen hoe Miiverse in een spel wordt gebruikt. In het geval van New Super Mario Bros. U wordt je locatie op de kaart getoond, en je kunt er je berichten tonen.
Miiverse is een belangrijke functie van de Wii U, dus het moest hoe dan ook worden gebruikt in New Super Mario Bros. U, dat op hetzelfde moment wordt uitgebracht. Ik werkelijkheid moest Iwamoto die dingen bedenken (lacht).