Ik zou nou graag van jullie horen wat jullie ervan vinden, nu de StreetPass-relaissystemen operationeel zijn. Laten we aan de linkerzijde met Matsuoka beginnen, en daarvandaan in volgorde verdergaan.
De nacht dat het werd uitgebracht bezocht ik een lokale winkel die zo goed als uitgestorven was. Ik was ongelofelijk opgelucht toen het groene lampje ging branden.
Mijn moeder is weg van Animal Crossing, en ze heeft haar Nintendo 3DS altijd bij zich, zelfs als ze gaat winkelen.
Tijdens een vakantie in Kyoto of Tokio vinden er veel ontmoetingen plaats, maar lokaal… Mijn moeder woont in een provinciale stad, waar ze misschien drie StreetPass-contacten per dag maakt, vijf maximaal. Ze had het er altijd over dat ze meer mensen wilde ontmoeten. Maar toen ik haar ernaar vroeg, nadat we de StreetPass-relaissystemen hadden uitgebracht, vertelde ze dat ze het idee had dat ze meer contacten maakte. Toen ik thuiskwam vroeg ik of ik haar Nintendo 3DS mocht zien, en er waren meer StreetPass-ontmoetingen geweest. Zelfs ik was verrast en zei, ‘Het heeft écht effect!!’
Ja. Hij ontdekte de StreetPass-functie zelf, net als de HH Showcase, en realiseerde zich hoe leuk het is. Hij begon zijn Nintendo 3DS mee te nemen als hij ging winkelen, maar hij passeerde bijna niemand. Toen ik hem vertelde over de relaissystemen, was hij dolgelukkig. Ik durf te wedden dat hij de 7-Eleven tegenwoordig elke dag bezoekt (lacht)!
Nadat de dienst was geïntroduceerd, keek ik online naar de reacties van gebruikers. Mensen zeiden dingen als, ‘Ik woon op het platte land, dus het helpt enorm!’ en ‘Ik had zojuist mijn eerste StreetPass-ervaring!’ Ik was dus erg blij. In mijn geboorteplaats wonen nog minder mensen dan in die van Inoue’s, en op de dag dat de StreetPass-relaissystemen werden uitgebracht, wist ik zeker dat niemand ze zou gebruiken.
Ja! Ik vertelde eerder al dat we Fluentd gebruikten om de gebruikslogs te verzamelen. Daarbij gebruiken we de dienst Amazon Redshift31 om de gegevens te analyseren. Daarom konden we het gebruik vrijwel tegelijkertijd volgen. Zes uur na het begin van de dienst nam ik een kijkje, en er waren al veertig contacten. Ik dacht, ‘Mensen gebruiken het! (lacht). Ik was verrukt.31. Amazon Redshift: een van de door AWS verzorgde diensten. Amazon Redshift is een systeem voor grootschalige gegevensanalyse.
Ik ben sinds de release verrast door de hoeveelheid reacties. Zoals Iwata in het begin al zei, we hebben in Japan geen vooraankondigingen gedaan over de implementatie van deze dienst – het kreeg niet veel aandacht en begon eigenlijk in het geheim. Ik dacht dat het geleidelijk zou groeien, dus ik had nooit kunnen denken dat we hier vandaag zouden zitten om vragen van Iwata te beantwoorden (lacht)!
Ik ga op de fiets naar mijn werk. Aangezien ik een van de mensen was die dit voorstelden, bezocht ik zeven relaissystemen.
Mensen konden de relaissystemen niet gebruiken als ze hun systeem niet hadden bijgewerkt.