Oké. Het avontuur heet ‘The Subspace Emissary’.
Nou, in de eerste plaats was het aantal spelers dat een verhaallijn wilde in Smash Bros. Melee niet gering. Normaal gesproken is dit een spelelement dat je niet zult aantreffen in de spellen die ik ontwerp, maar spelers wilden meer in de vorm van een verhaallijn. Aangezien Smash Bros. zoveel verschillende personages samenbrengt, was het onmogelijk om een gebruikelijke verhaallijn te ontwikkelen.
Ieder personage komt uit zijn eigen wereld en de hoeveelheid verschillende beperkingen en restricties is eindeloos.
Precies. Ze komen niet alleen uit hun eigen werelden, maar een nog groter probleem was het feit dat het erg vreemd aanvoelde om personages als Mario en Link samen in dezelfde omgeving te plaatsen.
Precies. De drijvende kracht achter mijn besluit was het zijwaarts bewegende speltype in Smash Bros. Melee. Sinds het begin van mijn planning had ik eraan zitten denken om dit element te verbeteren. Terwijl ik erover nadacht, hoe ik het zijwaarts bewegende speltype interessanter zou kunnen maken voor onze spelers, besloot ik dat het absoluut noodzakelijk was een gevoel van spanning toe te voegen, om spelers aan te moedigen.
Juist. Bij oudere spellen werden spelers zonder enige specifieke doelstelling in het spel geworpen. Bij hedendaagse spellen kun je dat echter niet maken, en zo kwam ik tot de conclusie dat we geen spel konden hebben zonder verhaallijn. In het geval van Smash Bros. zijn er echter veel te veel personages en het spel wordt gemaakt zonder een hoofdpersonage. Daarom had ik een zware dobber aan het bedenken van een manier waarop we een verhaallijn konden realiseren.
Toen besloot ik Kazushige Nojima-san te vragen om ons te helpen, aangezien hij de scenario’s voor titels als Final Fantasy VII had geschreven.
Wauw, het is nogal wat om degene, die scenario’s creëerde voor Final Fantasy, te vragen er een te schrijven voor Smash Bros..
Ik weet het! (Lacht.) Ik vroeg hem echter niet om alles van de grond af op te bouwen. Ik vertelde hem over de wereld van Smash Bros. en de personages, en vroeg hem vervolgens om hulp. Maar de eerste verhaallijn waarmee hij op de proppen kwam, was niet helemaal wat ik zocht.