Aan het begin van het ontwikkelproces zag hij er zo uit.
Terwijl jullie probeerden de gyrosensor onder controle te krijgen, ontwierp jij de vorm van het Wii MotionPlus-accessoire. Vertel me eens hoe je tot het ontwerp bent gekomen.
Het eerste waar we over dachten was natuurlijk hoe comfortabel het was om het accessoire vast te houden. Daarom besloten we hem zo klein mogelijk te maken. Om te voorkomen dat de Wii-afstandsbediening bij wilde bewegingen uit je handen zou glippen, kozen we er uiteindelijk voor om de onderkant iets breder te maken, in de vorm van een rok. Uit veiligheidsoverwegingen besloten we bovendien om Wii MotionPlus te combineren met de langere hoes.
Het idee om de twee te combineren en zo een veilig gebruik te waarborgen, ontstond na de E3 van 2008, was het niet?
Dat klopt. Maar het prototype dat we toen maakten had een rokvorm met een hele lichte kromming, waardoor hij erg makkelijk losliet.
Daarom maakten we de rok breder zodat er een soort rand ontstond, vergelijkbaar met de manier waarop een autoband in een wiel past. Zo ontstond het uiteindelijke ontwerp.
Door de rok breder te maken, is de kans dat de Wii-afstandsbediening bij wilde bewegingen uit je handen glipt veel kleiner. Dat was een uiterst belangrijke overweging.
Dat klinkt logisch. Puur uit interesse, wat vind je van het feit dat de Wii-afstandsbediening langer is geworden?
Ik denk dat spellen waarin je de Wii-afstandsbediening met twee handen vasthoudt, zoals golf en honkbal, veel makkelijker te spelen zijn.
Hoewel er met de oorspronkelijk Wii-afstandsbediening mensen waren die met één hand met de knuppel zwaaiden! (lacht)
Dus terwijl het elektronische team probeerden de gyrosensor te temmen, moest het team dat zorgde voor het mechanisme ook de nodige oplossingen zien te vinden.