Ik krijg de indruk dat jullie tegen meer moeilijkheden aanliepen. Klopt dat?
Ik heb het over het materiaal waarin de gyrosensor zich bevindt. Ook al bestond het materiaal uit een verbinding van plastic en hars, als het ook maar een beetje vocht zou opnemen, kon het uitzetten en druk uitoefenen op de sensor. Die zou daardoor mogelijk niet naar behoren functioneren.
Dat klopt. Het is vergelijkbaar met het frituren van voedsel waarin zich veel vocht bevindt. Het kan openbreken. Als ook maar een beetje vocht in de houder terechtkomt voordat hij wordt afgesloten, kan de sensor kapot gaan. Daarom moet je ervoor zorgen dat de fabricage in een volledig droge omgeving plaatsvindt. Maar zelfs als je dat doet, kun je niet voorkomen dat vocht wordt geabsorbeerd tijdens het gebruik. Een harsverbinding zet uit als het vocht absorbeert.
We zorgden dat het vanaf het begin vocht opnam, maar op een gecontroleerde en effectieve manier.
Als vocht nou toch wordt opgenomen, dan kun je het maar beter meteen goed doen! (lacht)
Er zijn manieren om plastic vocht te laten absorberen, zodat het stabieler wordt. Een van die manieren is door het te koken.
Het zou een beetje vreemd zijn om een rij snelkookpannen in de productielijn te plaatsen.
We plaatsten een normale luchtbevochtiger in een kamer en gebruikten een kachel om de temperatuur te verhogen.
Als het zo ook kon, had je geen hogedrukpan nodig om dingen in te koken! (lacht)
Nou, ja. Dat klopt… (lacht) Maar we zochten naar de snelste manier om het plastic het vocht te laten absorberen.