9 mei 2016 – Blokkerige dromen worden werkelijkheid. Nintendo werkt samen met Mojang en Microsoft om de wonderlijke werelden van de Super Mario-serie en Minecraft samen te brengen. Op 18 mei verschijnt het Super Mario Mash-Up Pack exclusief voor Minecraft: Wii U Edition als een gratis game-update. Voor het eerst kunnen spelers op dezelfde manier tegen blokkerige Hammer Bros. en Dry Bones strijden zoals ze normaal tegen Creepers en Zombies doen.
Na het downloaden van de update krijgen bezitters van de downloadversie van Minecraft: Wii U Edition (die vorig jaar in december is uitgebracht) direct toegang tot de nieuwe skins, een vooraf gemaakte wereld met een Super Mario-thema en een set muziekstukken en voorwerptexturen in Super Mario-stijl, allemaal geïnspireerd door iconische Super Mario-games als Super Mario World, Super Mario 64 en Super Mario Sunshine. Minecraft-fans kunnen het Super Mario Mash-Up Pack in actie zien in deze trailer.
De Wii U-versie van Minecraft bevat de volledige game, inclusief vele populaire, eerder verschenen content packs. Spelers die het Super Mario Mash-Up Pack downloaden, krijgen 40 nieuwe skins in Super Mario-stijl die de personages in het spel transformeren in beroemde helden als Mario, Luigi en prinses Peach en zelfs in herrieschoppers als Bowser, Wario en alle zeven handlangers van Bowser. Ook alle texturen voor de wereld en voorwerpen zijn aangepast, zodat spelers de mogelijkheid krijgen hun eigen versie van Super Mario gethematiseerde locaties te creëren binnen de wereld van Minecraft. Tijdens het bouwen kunnen spelers genieten van de bekende klanken van vijftien muziekstukken uit Super Mario 64. Spelers van alle leeftijden kunnen nieuwe werelden bouwen met blokken uit de zowel herkenbare als toegankelijke Super Mario-serie.
Sinds de release in 2011 is Minecraft uitgegroeid tot een globaal fenomeen, met wereldwijd meer dan 70 miljoen verkochte exemplaren. De game plaatst spelers in een reusachtige, willekeurig gegenereerde wereld die ze kunnen verkennen om de grondstoffen te verzamelen waarmee ze wat ze maar kunnen verzinnen kunnen bouwen. De Wii U-versie van Minecraft biedt de mogelijkheid om zonder tv te spelen, touchscreenfuncties en een online multiplayerstand.
Bereid je voor om de wereld van Minecraft op heel nieuwe manieren te verkennen wanneer het Super Mario Mash-Up Pack op 18 mei exclusief voor Minecraft: Wii U Edition wordt uitgebracht.