Ons onderzoek toont aan dat deze amiibo interactieve figuurtjes zijn die toegang bieden tot leuke nieuwe functies in Splatoon 2. Daarnaast zijn we tot de conclusie gekomen dat alle eerder uitgebrachte Splatoon-amiibo ook gebruikt kunnen worden!
Maar wat doen de amiibo als je ze eenmaal hebt gescand? Als je een compatibele Splatoon-amiibo scant, verschijnt het personage in je game. Te gek! Als je vrienden wordt met je amiibo-personage, onthoudt het je huidige uitrusting, spelerinstellingen en cameraopties. Zo heb je een bepaalde uitrusting altijd bij de hand, wat vooral handig is als je op bezoek gaat bij een vriend of een ander Laboratorium voor Inktvisonderzoek!
Nu jullie zulke dikke maatjes zijn, wil je misschien wel samen op de foto! Je kunt foto's maken met je amiibo-vriendje en vervolgens het Nintendo Switch-album gebruiken om ze te delen via social media. Misschien geeft je nieuwe amiibo-buddy je zelfs wel een bijzondere uitrusting cadeau! Elk amiibo-figuurtje heeft drie verschillende stukken speciale uitrusting te geven. Wij zullen de verrassing niet voor je verklappen: zorg gewoon dat je af en toe langsgaat bij je amiibo-vriend om te kijken of deze iets nieuws voor je heeft!
Kom meer te weten over de game op de officiële Splatoon 2-website en neem een kijkje op de Facebook-pagina voor Splatoon, waar we onze nieuwste bevindingen plaatsen! Als ons verslag je interesse in amiibo heeft gewekt, kun je onze officiële amiibo-website bekijken om er alles over te weten te komen!