Splatoon 2 is nu uit voor de Nintendo Switch! Hopelijk heb je lekker veel kunnen spelen dit weekend. Nu de game uit is, hebben we een paar gave merken ontdekt toen we alle winkels langsgingen. Ja, shoppen telt ook als onderzoek!
We hebben vier van de merken uit de Inkling-wereld al uitgelicht in een vorig verslag: Annaki, Tentatek, Splash Mob en Toni Kensa. Dit keer nemen we een kijkje naar vier andere merken!
De bekende schoenmakers van Krak-On zijn altijd bezig met het uitbreiden van hun hippe collectie rustieke kleding. Het ontwerp van hun canvasschoenen is al jarenlang onveranderd en geliefd door Inklings. Vintage modellen van Krak-On schoenen uit vervlogen tijden zijn erg gewild onder verzamelaars.
SquidForce is het officiële merk van Grondoorlogen en biedt een brede selectie aan uitrustingen voor zowel beginners als professionals! Het merk besteedt veel aandacht aan gevechten door topspelers op te leiden en het slagveld te beheren. Glanzende uitrustingen zijn op dit moment helemaal hot bij de Inklings, en de nieuwe T-shirts van SquidForce hebben een reflecterende print op hun V-hals, waardoor ze ontzettend in trek zijn!
De collectie van Skalop richtte zich oorspronkelijk op honkbalpetten, maar bevat nu ook gebreide mutsen en strohoeden. Ook hebben ze zich onlangs uitgebreid naar professionele sportaccessoires, zoals helmen. Vooral T-shirts met het Skalop-logo erop zijn erg populair onder fans.
Firefin benadert streetwear op simpele wijze en doet niet alleen aan standaardkleding als parka's en petten. Klokhoeden, zonnekleppen en andere hoofddeksels zijn schijnbaar geïnspireerd door de hip-hop-stijl van vroeger. Dankzij hun verfijnde stijl steekt dit merk uit boven andere streetwear.
Natuurlijk zien uitrustingen er supergaaf uit, maar wist je dat ze ook invloed hebben op je prestaties? Elke uitrusting bevat effecten die verschillende voordelen bieden tijdens een gevecht. Als je een stuk uitrusting meerdere keren gebruikt, zal het aantal effecten toenemen. Laten we eens kijken naar de beschikbare effecten in Splatoon 2.
Zoals je misschien al uit de naam kunt afleiden, kun je met dit effect de effectiviteit van je speciale wapen verhogen. Als je dit bijvoorbeeld gebruikt in combinatie met de Spetterraketten, wordt je richtkruis groter, waardoor je meer tegenstanders tegelijk onder schot kunt nemen.
De subtopper verhoogt de effectiviteit van je subwapen. De manier waarop dit verandert, hangt af van je subwapen. Als je bijvoorbeeld Ballonbommen gebruikt, kun je ze verder gooien, terwijl Inktmijnen een groter bereik krijgen.
Dit effect vermindert de schade die je oploopt en laat je sneller bewegen als je door vijandelijke inkt loopt. In Splatoon 2 is dit een accumulatief effect (dat wil zeggen dat je het effect meerdere keren kunt toepassen om het sterker te maken). Het is te vinden op hoofddeksels en kleding, en kan ook worden toegevoegd als subeffect. De modieuze mogelijkheden zijn eindeloos!
Als je meer dan eens wordt verspletterd zonder dat je een tegenstander hebt uitgeschakeld, keer je hiermee sneller terug dan gewoonlijk. Handig als je je weer snel in de strijd moet mengen!
Dit is een speciaal uitrustingseffect dat alleen te vinden is op Splatfest-T-shirts. Hiermee verdubbel je het effect van andere effecten. Netjes!