Nieuws uit het Laboratorium voor Inktvisonderzoek: SplatNet 2
Tijdens de Splatoon 2 Direct hebben we voor het eerst een glimp opgevangen van SplatNet 2! Dat is een app voor smartphones en tablets die verbinding maakt met Splatoon 2 en gratis te gebruiken is tot het betaalde lidmaatschap beschikbaar wordt in 2018.
Omdat je vast wel benieuwd zult zijn naar deze app, hebben we dit speciale verslag geschreven waarin we alle details uit de presentatie onder de loep nemen.
SplatNet 2 is een ontzettend handige dienst die je de resultaten toont van je 50 meest recente Splatoon 2-gevechten, evenals informatie over de wapens die jij en je tegenstanders hebben gebruikt, en de levels die je hebt gespeeld. Bovendien wordt je voortgang in de verhaalstand bijgehouden! Je overwinningspercentages voor specifieke spelstanden en levels kun je ook terugvinden, zodat je je speelstijl kunt analyseren en verbeteren.
In de Online Lounge kun je met je smartphone of tablet vrienden uitnodigen om mee te vechten in je privégevechten, toernooigevechten en Splatfest-gevechten. Je kunt snel uitnodigingen versturen via social media of messengerdiensten, of door iemand te kiezen die in je vriendenlijst op je Nintendo Switch staat.
Dat klopt! In een privégevecht kan iedereen samen chatten totdat jullie worden opgedeeld in teams. Wanneer de teams zijn gevormd, kun je alleen nog maar met je teamgenoten praten. Het systeem bepaalt automatisch met wie je kunt chatten, op basis van de situatie.
Wat leuk dat je dat vraagt! Dat kun je inderdaad. De levels in Splatoon 2 wisselen elkaar elke twee uur af. Je kunt voor de komende 24 uur zien welke levels eraan komen.
Jazeker! Anne is van plan om een onlinewinkel te beginnen, de Tentashop! Als de winkel opengaat, kun je er uitrusting bestellen met in-gamegeld en de volgende keer dat je de game speelt, je verse aankopen ophalen. We hebben Anne gevraagd om meer informatie, dus hopelijk weten we binnenkort meer.
Het beste van al is nog dat je dit allemaal kunt doen met je smartphone of tablet, dus je kunt al je statistieken bekijken en zien wat er allemaal gebeurt, zonder dat je je Nintendo Switch nodig hebt!
Splatoon 2 komt uit op 21 juli, exclusief voor de Nintendo Switch. Je kunt de game vooraf uitproberen dankzij de Splatoon 2: Splatfest World Premiere, een gratis demo-evenement** dat plaatsvindt op 15 juli, van 18:00 tot 22:00 uur! Kijk hier voor meer informatie.
Kijk voor meer informatie op de Splatoon 2-website, en houd de Facebook-pagina van Splatoon in de gaten voor meer van onze updates.