Metroid Dread-rapport Vol. 7: Geheimen van de Chozo
Welkom bij het Metroid Dread-rapport! Deze reeks gaat over de nieuwste informatie over Metroid Dread voor de Nintendo Switch en de wereld van de Metroid-serie. Ook krijg je een kijkje achter de schermen bij het ontwikkelaarsteam.
In deze editie gaan we in op de historie van de Chozo en werpen we een blik op een paar van de mysterieuze krijgers die Samus Aran tijdens haar nieuwste missie tegen het lijf loopt.
De Chozo waren een zeer intelligente en technologisch geavanceerde vogelachtige soort. Zij geloofden dat het hun doel was om voor vrede in het heelal te zorgen. Deze eens zo machtige beschaving bereikte uiteindelijk echter een breekpunt en viel uiteen. Nu trekken de Chozo liever zo min mogelijk aandacht.
Nadat Samus op jonge leeftijd haar ouders verloor tijdens een aanval van de ruimtepiraten, namen de Chozo haar onder hun hoede en voedden haar op op de planeet Zebes. Zonder de Chozo zou Samus niet zijn wie ze nu is.
"Zoals in een eerder Metroid Dread-rapport al vermeld, ontving Samus een transplantatie van Chozo-DNA om haar in staat te stellen onder de barre omstandigheden op de planeet Zebes te overleven. Haar krachtpak en armkanon zijn ook gemaakt met geavanceerde Chozo-technologie."
"De Chozo zijn onlosmakelijk verbonden met Samus en de Metroid-serie. Maar welke rol zullen ze spelen in dit verhaal? Blijf op de hoogte!"
In de trailer die is uitgebracht naast het laatste Metroid Dread-rapport zijn diverse levende Chozo te zien. Ondanks hun geschiedenis met Samus, lijken ze haar als vijand te beschouwen. In een scène die zich kort na haar aankomst op de planeet ZDR afspeelt, staat Samus oog in oog met een Chozo.
Deze mysterieuze gestalte valt uit het niets aan. Het lijkt erop dat hun rechterarm is uitgerust met een armkanon, net zoals dat van Samus. Deze figuur is veel groter dan Samus en zelfs andere Chozo-krijgers. Ze overmeesteren Samus gemakkelijk in een gevecht.
Chozo-soldaten zijn uitgerust met een wapen dat eruitziet als een lange speer. De trailer laat zien dat ze zeer capabele vechters zijn, en in één scène is te zien dat ze verwikkeld zijn in een hevig gevecht met Samus.
Samus krijgt ook te maken met gevechtsrobots die zijn gemaakt met geavanceerde Chozo-technologie. Het zijn krachtige eenheden die razendsnel zijn en bewapend zijn met een elektromagnetisch zwaard en een armkanon dat projectielen afvuurt.
"De aanwezigheid van de Chozo is een van de vele gevaren in Metroid Dread. Samus is opgevoed door de Chozo, maar de Chozo die in deze game verschijnen, zijn extreem vijandig tegenover haar. Bovendien wordt ze volledig overrompeld in haar strijd tegen een mysterieuze Chozo-figuur..."
"Wat zijn deze Chozo van plan? Zijn het vijanden of bondgenoten van Samus? En mochten ze vijandig zijn, hoe kan Samus ze ooit verslaan? Je zult de game moeten spelen om dat te ontdekken!"