3D-foto's zijn wazig
De minimale afstand tot het onderwerp is 30 centimeter. De ideale afstand voor het nemen van foto's is één meter.
Afhankelijk van de omstandigheden kan het nodig zijn om de 3D-focus te veranderen.
Als dit niet werkt, kan het nodig zijn de twee camera's aan de buitenzijde van het Nintendo 3DS-systeem te kalibreren. Voor gedetailleerde instructies om dit te doen, moet je in het HOME-menu achtereenvolgens kiezen voor Systeeminstellingen, Algemene instellingen en Buitenste camera's.
Als na het kalibreren van de camera's aan de buitenzijde het nog niet mogelijk is om scherpe 3D-foto's te maken, is het Nintendo 3DS-systeem kapot.